Goede boomloos zadels welke merken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Goede boomloos zadels welke merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:40

Ik ben aan het kijken voor een boomloos zadel. Verder dan de Barefoot ken ik geen andere zadels van goede kwaliteit. Ik zie wel veel merkloze boomlooszadels maar in prijs vergelijking vind ik dit een beetje onbetrouwbaar. Echter vind ik een nieuwe Barefoot een beetje duur.

Wie o wie?

Laulitz

Re: Goede boomloos zadels welke merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:42

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:45

Dankjewel, in de openingspost staat wel wat informatie. Toch hoop ik wat meer mensen te vinden die ervaring hebben met kwaliteit van boomlooszadels die onder de 500 euro hebben gekost. Mocht deze kwaliteit niet bijster goed zijn ga ik toch voor de Barefoot.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:48

De betere merken zijn toch inderdaad vaak duurder dan je budget, misschien zijn die tweedehands te vinden? Barefoot sowieso wel trouwens. Fijn merk vind ik dat ook!

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:54

Ja voor de Barefoot is nog wel wat tweedehands te vinden maar bijvoorbeeld de Cheyenne is zonder toebehoren 350 euro dus dat is nieuw ook best te doen voor een goed zadel. Ik heb even gelezen maar ik denk dat ik toch wel blijf hangen bij Barefoot.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:59

ik ben ook fan van barefoot!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:00

Ik heb ook een Barefoot gekozen om die reden, omdat het betaalbaar is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:02

Hier ook een grote fan van Barefoot <3

Maar ken ( en heb ;) ) ook andere merken die fijn en betaalbaar zijn

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:06

Barefoot.

Maar freeform en trekker zijn ook heerlijke zadels in ieder geval de modellen die ik getest heb. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:26

Het zijn boomloze zadels, boomloos zadels klinkt een beetje maf :)

Onder de 500 euro nieuw wordt het toch best een beetje lastig, daar zit heel veel toch echt minder goede kwaliteit tussen.

Vaak vooral herkenbaar doordat er weinig schoftruimte is en de zadels een hele rechte ruglijn hebben, voor vierkante paarden zeg maar :P

Ook zie je vaak dat de zadels er sowieso in zijn geheel wat minder strak uitzien, wat meer hobbel / bobbels / plooien her en der of dat ze gemaakt zijn van bvb. stoffen zoals cordura en nylon of goedkoop kunstleder in plaats van degelijk leder of kunstleder.

Scheefheid kan zelfs bij de duurste merken zadels wel eens voorkomen, er bestaan immers geen machines waar je aan de ene kant wat materialen in gooit en aan de andere kant een perfect laser-waterpas zadel uit komt.

Maar naarmate zadels goedkoper worden neemt de kans op een scheef zadel wel enorm toe omdat de (lage) prijs belangrijker wordt dan de kwaliteit van het zadel. Een goed bekend merk zal graag de naam hoog willen houden omdat men langdurig zadels wil kunnen blijven verkopen.

Terwijl een producent van goedkopere zadels deze aan iedereen levert die er een paar op Marktplaats ofzo wil zetten en er vaak een eigen naam voor bedenkt als "merk" voor zolang diegene zin heeft om wat zadeltjes te verkopen. Is er geen vraag meer naar die zadeltjes dan gaan ze gewoon weer wat anders verkopen en wordt het al snel lastig om bvb. aanspraak op garantie te maken.

Wat dat betreft is het dus wel een beetje uitkijken geblazen van wie je een (goedkoper) zadeltje koopt :)

Qua gebruikte zadels moet je voor 500 euro best wel een mazzeltje kunnen vinden in de betere merken :j

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 11:38

Dankjewel Pmarena ik heb hier wel wat aan. Ik heb van Barefoot een leuk zadel gezien die kaal 350 euro kost dus ik ga maar wat langer wachten zodat ik hem met toebehoren nieuw kan kopen. Er zijn inderdaad op marktplaats ontzettend veel boomloZE zadels (hihi) te koop met een onbekend en gek merk van slechte kwaliteit stoffen e.d. Ik heb nu een goede zadel met boom dus heb geen haast.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:40

Kwaliteit betekent dat er goede materialen gebruikt worden en dat die door vakmensen in elkaar worden gezet. Dat kan niet voor een spotprijsje vrees ik..

Zelf zweer ik bij Bob Marshall zadels. Dat zijn westernmodellen en die kosten nieuw rond de 2000 euro. Net zo duur als een boomzadel en van net zulke goede kwaliteit..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:37

Ik ben fan van Barefoot maar helaas lag deze gewoon niet goed op m'n paardje.
Ik heb nu een Libra en deze ligt super en ze loopt er super onder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:18

Dat is inderdaad ook een heel mooi zadel :j