Advies Van Zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LoveAmadeo

Advies Van Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 20:16

Heee! Ik rijd zelf al ongeveer 5 jaar paard, en ik heb al ongeveer 4 jaar een eigen paard. Sinds kort heb ik een KWPN ruin, van 8 jaar en hij is zwart, maargoed. Ik heb een vriendin, en ze heeft proefgereden op een Tinker. Ze willen hem misschien over een tijdje kopen. Maar hij heeft momenteel een westernzadel. Maar mijn vriendin wil er graag mee gaan trainen, op dressuur. Nu is de vraag: Kan ze er een Veelzijdigheidszadel op leggen? En zoja, wat is het beste? Een goedkoop leren zadel, of een kunststof zadel? Heeft iemand goed advies en misschien ervaring? Alvast bedankt!!

AdnerB

Re: Advies Van Zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:20

als je al 4 jaar een eigen paard heb weet je toch zelf wel een beetje hoe het zit?
of andere mensen op stal?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:32

Natuurlijk kan ze er een vzh zadel opleggen. Alleen niet zomaar een zadel daar heb je een zadelmaker bij nodig. Je kunt niet zomaar op goed geluk een zadel meenemen uit een ruitersport zaak.
Ik weet niet wat het budget is maar als het budget niet heel hoog is zou je kunnen kiezen voor een kunststof zadel of een tweedehands leren zadel. Maar ook dit kan je bespreken met je zadel maker. Ieder zadel zit anders en dat is belangrijk dat je er goed inzit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:19

PP -> HAR

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 07:29

Ben het helemaal eens met Tigra_, misschien dat een wintec of thorrowgood met wisselbare boom een idee is? Zou daar inderdaad alsnog een zadelmaker bijhalen om te bepalen wat de juiste boom is en of de rest van het zadel wel goed ligt, maar zijn wel betaalbare zadels die over het algemeen op veel paarden goed liggen.

LoveAmadeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:30

Oke, allemaal bedankt!!