Welk zadel nodig voor mijn arabierxwelsh? van 1.53 m

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marlouv

Welk zadel nodig voor mijn arabierxwelsh? van 1.53 m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 10:47

Ik heb een arabierxwelsh en heb een nieuw zadel nodig want dat zadel dat ik nu heb doet hem zeer en schuift heel erg..
Ik heb vragen;
Welke inch heb ik nodig?
kunststof of leer?

Weten jullie het of hebben jullie een aanrader van een zadel?? heb het liefst niet een te zwaar zadel.

Groetjes Marlou

moelly

Re: Welk zadel nodig voor mijn arabierxwelsh? van 1.53 m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:50

Wat ik zou doen is naar een goede zadelmaker in de buurt gaan en hem om advies vragen. Het is voor ons lastig om door een beeldscherm te beoordelen welk zadel het beste op jouw paard past :)

Succes! :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:56

RT-P >> HAR

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:57

Dat is voor ons zo niet te zeggen. Inch maat is voornamelijk voor jouw als ruiter. Dat is afhankelijk van hoe groot je bent en ook afhankelijk hoe groot je kont is. Maar ook de lengte van de rug van je paard is belangrijk want het moet niet te lang zijn. Verder is de boommaat nog van belang en de kussens.
Leer of kunsstof is maar net wat je zelf wil. Kunststof zadel is wel lichter en vind ik persoonlijk wel makkelijk je hebt er weinig onderhoud aan.
Gewoon eens een zadelmaker bellen zodat die langs kan komen met zadels kun je samen gaan kijken wat op je paard past en wat er voor jouw het beste past en natuurlijk je budget daar zit ook verschil in. Wil je een beetje degelijk nieuw zadel zit je zo minimaal rond de 500 euro tot zo gek je het kan bedenken. En anders heb je de optie 2de hands nog mocht je budget niet zo hoog zijn.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:03

Ik zou er inderdaad gewoon een goede zadelmaker bij halen, die eventueel wat tweedehandszadels mee kan nemen :) Die heeft er verstand van. Zo vanaf internet kunnen bokt gebruikers er vrij weinig nuttigs over zeggen, om redenen die Tigra al uitgelegd heeft.