Halster voor ± 2 jarige shet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Halster voor ± 2 jarige shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 14:54

Hee, ik heb voor Balou nu een Premiere Fun halster, en die begint haar haast te klein te worden..
30 april 2014 word ze 2 , en ze moet wel echt een keer een ander halster hebben denk ik tegen die tijd..
Ze heeft nu het riempje achter de oren op het grootst en dat is best wel krap, bij de neus is die nog lang niet te klein, dus, redelijk lang hoofd met minineusje..
Wat voor halster zou kunnen? Veulen is dus te klein, maar shetlander is echt te groot, dat weet ik zeker.

Brand los :D

Eske_B

Re: Halster voor ± 2 jarige shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:58

Er is toch ook maatje mini-shet?
Had ik bij de shetlandshop gezien :).

Tobiaspruim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:59

halster kopen voor shetlander en dan gaatjes erbij maken, je hebt zon gaatjesmaker ding maar je kan het ook gewoon boren of met een spijker gaatjes maken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:00

Die fun halsters zijn er in 2 maten. De een passen mijn veulens als ze net geboren zijn en de grotere maat vanaf dat ze afgespeent worden ongeveer, en tot wanneer is aardig wisselend.
Mijn ene jaarling past de grote maat nog ruim (is ff kleiner dan shet maat). Maar mijn andere jaarling kreeg ik hem niet meer dicht en is nu meteen door naar een pony maat halster (die nog wel iets ruim is, maar ze heeft hem alleen om als ik haar in handen heb).
De eerste word een grote middenmaatse, die ander zal ongeveer 105 worden als ze uit gegroeit is.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:02

Woon je misschien dichtbij een Ranzijn? Bij die winkel moet je zijn! Ze hebben (vind ik) goede halsters, zijn sterk en van goede kwaliteit. Mijn mini-shetlander met vrij lang maar smal hoofdje past hem. Ook de grote shet van mijn vriendin past het.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:58

Mijn shet is 14,5 mnd en draagt nu een shetland foal maat halstertje.
Lekker sterk en het past mooi.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:12

@Ciska, ze heeft haar halster vanaf 6 maand ongeveer, zou ze dan nu de kleine of grote maat hebben?

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:59

als het goed is staat het er op, zal xxs of xs zijn.
wanneer je op www.minihorseshop.nl kijkt hebben ze ook een tabel voor de halsters er op staan.
daar staan alle maten duidelijk in aangegeven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:05

Idd, even de maat bekijken. Ik weet niet hoe groot jou pony gaat worden. Of je er eentje heb die uit eindelijk 80 cm word, of zoals mijn joekel 105cm zal nog al wat schelen.

Als ik de foto in jou profiel zo zie denk ik dat je nu de XXS (de kleine dus) heb.