Pagony dressage boots voor allround?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

J_Verlangen

Pagony dressage boots voor allround?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:10

halloo!

Ik heb een vraagje,

ik heb ooit al eens de pagony dressage boots gehad voor mijn paard. Ze zijn nu kapot e wil ze nu in een kleur halen voor mijn cross set aangezien ik ze erg veel op de eskadron allround vindt lijken.

Mijn vraag is dus of ik met deze beschermers kan springen/crossen?

amillia

Re: Pagony dressage boots voor allround?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:56

Kunnen ja, maar dan kan je net zo goed met niets rijden want het bied lang niet genoeg bescherming(ook voor paarden die het met dressuur nodig hebben zou ik ze niet gebruiken)

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:34

Voor de cross? Zonde van je beschermers. De buitenkant is van een soort kunstleer, bij de eerste de beste aanraking van een crosshindernis ligt dat "leer" eraf. Ik weet niet of de beschermers een harde plaat aan de achterkant hebben (zoals bij de BR Pro Max)? Zo niet, lijken ze me opzich wel geschikt voor wat B/L werk, maar dan houdt het echt op. Ook hoor ik hier en daar dat ze niet zo degelijk zijn, dat wil je voor de cross natuurlijk niet.

Voor het springen lijken ze me prima, de vraag is of je graag met deze zware beschermers springt. Ik heb persoonlijk altijd liever lichtgewicht peeskapjes, springen ze toch net wat soepeler mee. Maar het kan wel :).

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 15:58

MissMiekjee schreef:
Voor de cross? Zonde van je beschermers. De buitenkant is van een soort kunstleer, bij de eerste de beste aanraking van een crosshindernis ligt dat "leer" eraf. Ik weet niet of de beschermers een harde plaat aan de achterkant hebben (zoals bij de BR Pro Max)? Zo niet, lijken ze me opzich wel geschikt voor wat B/L werk, maar dan houdt het echt op. Ook hoor ik hier en daar dat ze niet zo degelijk zijn, dat wil je voor de cross natuurlijk niet.

Voor het springen lijken ze me prima, de vraag is of je graag met deze zware beschermers springt. Ik heb persoonlijk altijd liever lichtgewicht peeskapjes, springen ze toch net wat soepeler mee. Maar het kan wel :).

Ze zijn eigenlijk exact hetzelfde als de BR pro max ! Ook de kwaliteit is zeel goed, ik had ze zelf 2 jaar dagelijks gebruikt, maar heb toch besloten de cso crossbeschermers te halen :) bedankt voor je antwoord !

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:57

Prima keuze :j , ga je veel plezier van hebben.

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:55

MissMiekjee schreef:
Prima keuze :j , ga je veel plezier van hebben.

okeee bedankt voor je reacties ! x