Zweetscheur wel of niet doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

evita2

Zweetscheur wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 16:37

hallo,

ik heb een Anky dressuurzadel met Busse systeem (soft zitting en kussens) met normale gebruikssporen op het oog. Deze heeft enkel wel een zweetscheur op het zitvlak. zouden jullie het zadel kopen?
Het zadel kost 300 euro dus voor anky niet duur.

Wat zouden reparatie kosten zijn? en welke reparaties zijn er mogelijk? ik het namelijk iets met lijmen gelezen. is dat aanteraden of juist niet? ook heb ik iets over een stukje leer gelezen. zou dat ook een manier zijn?

Ik hoop dat de foto duidelijk is en zie jullie antwoorden tegemoet!
http://i.marktplaats.com/00/s/NjgxWDEwM ... ~60_85.JPG

Marvel

Re: Zweetscheur wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:39

Bij mij zat de scheur meer aan de voorkant, hele zitvlak moest vervangen worden a 500 euro.
Ik zou eens navraag doen bij een zadelmaker of leerbewerker als ik jou was.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:40

Zelf zou ik zo'n zadel niet nemen, tenzij de prijs echt laag is. Het enige aan reparaties wat mogelijk is, is inderdaad een stukje leer eroverheen lijmen. Daar krijg je dus een verdikking, waar je je mogelijk op kapot rijdt. Een nieuwe zitting kan niet, het zit helemaal strak in elkaar geperst. De kosten voor het oplijmen zullen niet zo hoog zijn, maar ik zou dat dus niet willen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:35

Als er.verder niets stuk is en de voering blijft op zn plaats zitten.
Zou je kunnen lijmen en er overtrekje van bont over kunnen doen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:38

Ik heb een kieffer met zo'n scheur gehad. Ik zou me er niet door laten tegenhouden.. gewoon een beetje lijm eronder en desnoods een bont of gel hoes eroverheen. Scheurt niet verder hoor.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:40

300 euro is niet veel.. Ik zou de foto even doorsturen naar een zadelmaker en vragen of hij daar in eerste instantie iets mee kan. Het zal daarbij ook enigszins afhankelijk zijn van wat jij wilt: ga je akkoord met lijmen, of wil je het helemaal netjes en laat je het zitvlak vervangen. Gewoon even overleggen.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 16:05

dankjullie wel! zijn er nog meer mensen met ervaring? of die mij kunnen adviseren?