Ik heb 4 jaar geleden een Barnsby veelzijdigheids zadel met Flair gekocht -- in de vaste veronderstelling dat dit het Ei van Columbus zou zijn voor mijn D pony. Mooie zadel, breed genoeg voor haar ronde rug, maar toch is het altijd blijven schuiven. Bovendien, heb ik al snel het gevoel gehad dat de zadel te lang is voor de pony (het is een 17.5").
Het blijkt moeilijk te zijn iemand te vinden die dat Flair systeem kan bijhouden. De zadelmaker (Van Triest, uit Drenthe) is ook niet meer beschikbaar om het te doen. Ik moet nu een keuze maken voor het goede van ons pony. Daarom denk ik aan: (1) Flair uit laten halen en gewoon wol er terug voor in de plaats zodat ik een 'normale' zadelmaker het kan laten onderhouden, (2) een hele nieuwe zadel kopen in deze weer doorverkopen.
In het geval van (1) wie is een voldoende kundig zadelmaker die in Drenthe werkt -- en ook niet in eerst instantie mij alleen een nieuwe zadel willen verkopen?
In het geval van (2) welke zadelmerken hebben korte brede zadels in de collectie?