ik ga nu net de overstap naar western maken en ik wil graag een snaffle aanschaffen nu zie ik er verschillende, maar wat zou beter zijn een van 12mm of een van 8mm dikte? mijn paard is vrij makkelijk te rijden, maar heeft wel een kleine mond wat adviseren jullie?
LindyH
Geplaatst: 01-10-13 17:43
Wat voor paard heb je? Een KWPNer met een klein mondje is nog wel iets anders dan een Arabier met een klein mondje. En wat voor diameter is dat paard gewend?
Het licht er maar net aan of hij gevoelig is in de mond want 8mm is scherper dan 12mm. Licht totaal aan het paard.
quibje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-13 18:32
in de dressuur is hij met kleine ophoudinkjes heel makkelijk in de ontspanning te rijden, daar hoef ik vrij weinig voor te doen, mijn handen zijn redelijk stil, maar dan denk ik dat ik voor de 12 ga denk ik, ff morgen de onderlegtrens meten buiten kan hij wel ooit erg snel willen worden, maar ik wil hem natuurlijk niet pesten
bij de beschrijving van de billy allen zie je waar dat dingetje eigenlijk voor 'dient'. : Geen "notenkrakereffect". Verdeelt teugeldruk hoofdzakelijk over de tong, Dus het is maar net wat jij fijner vind en je paardje natuurlijk.