Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft?!
Ik wilde mijn pony tijdens het longeren helpen om haar door haar rug te laten lopen, dus kocht ik deze longeerhulp....
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... ml#reviews
Mijn pony is 1.50 en de maten waren tot 1.48 of tot 1.68, ik heb er toen 1 van 1.48 gekocht omdat ze dit in de winkel aanraadde, echter, toen ik hem de eerste keer op deed werd ze gelijk gedwongen naar beneden te lopen, losser kon hij namelijk niet (ik dacht, lets give it a try)! Ik merkte echter dat mijn pony uiteindelijk lekker ging lopen, helemaal over haar rug, op de andere hand, waar ze stijver is ging ze flink in verzet, ik hield haar goed voorwaarts waardoor het uiteindelijk weer erg fijn ging! Toen ik klaar was haalde ik het ding er af en tot mijn schrik zag ik 2 flinke schaafwonden!!!
gelijk heb ik *winkel* gebeld, ik moest fotos opsturen, ik wacht nog op bericht, maar vond het erg fijn dat er naar me geluisterd werd!Vandaag wilde ik hem proberen bij een pony van 1.45 m, hij zat gelijk weer heel strak!! Dus heb er geen seconde aan getwijfeld en hem er weer af gehaald!!!
Ik vraag me af..... Waarom worden deze dingen verkocht???? Er is geen mogelijkheid tot opbouwen, als je een paard voor het eerst helpt bij het longeren bouw je het rustig op, sowieso doe je dat lijkt me! Bij deze hulp is dat echt niet mogelijk!! Slechte zaak, en zonde van mn geld, ben benieuwd waar *winkel* mee komt!
Wat vinden jullie??
heel goed.