^ dekje ligt hier niet goed

Verder vind ik hem erg mooi liggen!
Maar wat vinden jullie er van?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

xBalou schreef:Ja klopt maar als anderen zeggen dat hij te ver achteroverligtomdat die te smal is lijkt het me sowieso niks..
ralphtdw schreef:een te groot zadel is nooit fijn voor het paard.
welk paard of pony je ook hebt je kan altijd het beste een zo klein mogelijk zadel erop hebben.
vooral bij een pony.
maar soms past een ruiter geen klein zadel.
maar wij hebben van meerder zadel makers gehoord dat het beste is om niet groter dan 17 inch op een d pony te leggen.
Mindim schreef:Ik snap nooit zo goed waarom men geen zadelpasser laat komen. Niet alleen in dit topic, maar er zijn er zo veel van. De ligging van het zadel is zo enorm belangrijk, ik heb het idee dat daar toch altijd op bezuinigd wordt. Verkeerd bezuinigen in mijn mening.
Een dier dat vast komt te zitten in zijn rug, een dier dat geen plezier in rijden heeft en alle blessures die er van kan komen en zekers het ongemak voor het paard. Dat wil je toch allemaal niet? Waarom daar dan niet in investeren door een zadelpasser te laten komen.
En heel eerlijk TS, dit zadel kan je net zo goed richting de vuilstort brengen of als decoratie in huis zetten, maar niet meer op een paard leggen.