Gezocht een geheel ZILVERERKLEURIG hoofdstel met teugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Gezocht een geheel ZILVERERKLEURIG hoofdstel met teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:05

Ik zoek al jaren een helemaal ZILVERKLEURIG glanzend of glimmend hoofdstel voor trensoptoming, liefst met zilverkleurige teugels er bij.Het materiaal maakt me niet zo veel uit (leder, kunststof, lurex-opnaai-laag whatever) in maat FULL. Waarom glanzend of glimmend... anders komt dat zilveren kleurtje al gauw over als "grijs" dat is nadrukkelijk niet de bedoeling.
Het is bedoeld voor een voorgenomen showrijden met mijn zwartbonte Tinker x Fries (die een vrij zwart hoofd heeft), maar dit meermaals, dus aan tips van " spuit dan even een hoofdstelletje in met zilverkleurige verf" heb ik niet veel, het zou liefst wel wat duurzamer dan dat en van enige serieuzere kwaliteit mogen zijn.

Iemand enige tips?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-09-13 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:11

mm hier was een topic van even zoeken. Is Marylot/biothane hoofdstellen niks voor je? in dat andere topic was een voorbeeldfoto, zoek zoek zoek, 1 momentje. Ah gevonden:

[TEN] Zilver/grijs/wit biothane?
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 28-09-13 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:12

Dit vind ik: http://www.divoza.com/english/collectio ... ridle.html

Door met wat blinkende schoenpoets met een nylonkous oppoetsen kan je het heel blinkend maken, maar verder is het dus grijs. Is ook het dichtste in de buurt wat ik kan vinden. Of je hebt ook die met een zilveren neus en frontriem, maar die zijn dan voor de rest zwart.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:13

deze foto werd in het andere topic geplaatst, dit is dus Biothane. Foto van bokker Toydoll.

Afbeelding

kleur gespen kan je volgens mij zelf kiezen.

en deze van bokker Inn:

Afbeelding

van internet:

Afbeelding

nog een topic:

[TEN] zilver kleur halsterhoofdstel
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 28-09-13 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:17

Nee, dat bedoel ik niet het hele hoofdstel moet overtuigend glanzend of glimmend ZILVERkleurig zijn, geen grijs met een glansje,liefst met bijpassend zil;veren teugels er bij (de teugels mogen overighens ook wel deels zwart deels zilver zijn, het hoofdstel NIET, dat moet echt geheel overduidelijk zilverkleurig).

Edit: die Biothane op die foto's komt bij mij grijs over, dit is toch niet het zilver wat ik bedoel.

Denk aan de goudkleurige optoming van bijv,. de Spaanse Rijschool Lippizaners, dat soort maar dan zilverkleur.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-09-13 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:18

Als je spreekt over een lurex-opnaai-laag, zou dan een mooi afgewerkt bandje van de juiste breedte ( verkrijgbaar bij fournituren/stoffenzaak of bijvoorbeeld hier: http://www.fourniturenparadijs.nl/band/ ... rband.html ) op een bestaand eenvoudig hoofdstel lijmen geen optie zijn ?

Het zal geen jaren meegaan, maar het is daarentegen ook niet duur op om het opnieuw te "bekleden" bij een eventuele beschadiging ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:20

terpentijn schreef:
Nee, dat bedoel ik niet het hele hoofdstel moet overtuigend glanzend of glimmend ZILVERkleurig zijn, geen grijs met een glansje,liefst met bijpassend zil;veren teugels er bij (de teugels mogen overighens ook wel deels zwart deels zilver zijn, het hoofdstel NIET, dat moet echt geheel overduidelijk zilverkleurig).

Edit: die Biothane op die foto's komt bij mij grijs over, dit is toch niet het zilver wat ik bedoel.

Denk aan de goudkleurige optoming van bijv,. de Spaanse Rijschool Lippizaners, dat soort maar dan zilverkleur.

Wat voor type hoofdstel zoek je? Gewoon engels, western, of dan ook eerder richting spaanse, barokke hoofdstellen?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:20

Ja maar ik heb twee linkerhanden.... niet met paarden rijden, maar wel om iets ergens op te maken... hahaha... Ik ben een man, he, dan krijg je dat...

Ik zoek een hoofdstel voor trensoptoming (geen stang dus), en Engels dressuur type, dus met hoge neusriem. Barok style mag ook, maar dat vind ik niet in geheel zilverkleur. Wel zwart met zilveren ornamenten, maar die heb ik al!
Het moet echt helemaal zilverkleurig, geschikt voor een OHZ demonstratie/presentatie overdag, dus iedere schijn in daglicht dus ook (nee, het is niet voor een fotoshoot, het is voor een korte voorstelling) van grijzig moet ik zien te vermijden, te meer daar het paard zelf zwart-wit gevlekt is.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-09-13 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:21

Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 28-09-13 15:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:25

terpentijn schreef:
Ja maar ik heb twee linkerhanden.... niet met paarden rijden, maar wel om iets ergens op te maken... hahaha... Ik ben een man, he, dan krijg je dat...

Ik zoek een hoofdstel voor trensoptoming (geen stang dus), en Engels dressuur type, dus met hoge neusriem.

Ik denk dat je eigenlijk het makkelijkste uitbent als je een bestaand hoofdstel verft met lederverf. Dat houdt lang, zal na enkele jaren ook wel wat minder zijn, maar dan kan je het gewoon nog eens doen.

Nies_ heeft ooit haar laarzen zo geverft: Nies_ @ [HAR] [HK][FOTO]Show je (nieuwe) harnachement en setjes.
Misschien haar eens een pb sturen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:29

Marylot hoofdstellen zijn verkrijgbaar in de kleur zilver. Oa de site van Goedhard staan de kleuren die leverbaar zijn.

Set_Elkol

Re: Gezocht een geheel ZILVERERKLEURIG hoofdstel met teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:29

karuna dat antwoord is allang gegeven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:34

terpentijn schreef:

Ik zoek een hoofdstel voor trensoptoming (geen stang dus), en Engels dressuur type, dus met hoge neusriem.

Als dat het probleem is, wil ik het best voor je doen, hoor :D

Moet je wel zelf voor de aanlevering van het materiaal zorgen, zodat je daarmee in elk geval tevreden bent ;)
Ik houd wel van een priegelwerkje ...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:35

Overheen gelezen dus. Maar misschien valt de kleur wel mee als je het in het echt ziet.

Heb je een voorbeeld van wat je dan wel zoekt?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:36

@set_ekol: ZO... eh... die onderste op de witte arabier heeft mijn belangstelling! Is weliswaar wat fijntjes voor op mijn paard, maar dit is wel in de richting van mijn idee!

Ik ga nu eerst de boven geven links eens doorneuzen, ik besef ook wel dat het een nogal bizarre "wens" is, met een zwartbonte Tinker x Fries, maar ik wil gewoon iets echt moois met hem kunnen neerzetten, iets echt aparts. Op de BLING topics hier op Bokt heb ik het ook nog niet ECHT vinden, wat ik zoek.
Want het gaat hier niet om strass steentjes maar om een echt geheel zilverkleurig... nu ja, het is duidelijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:38

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:53

Als je er wat voor over hebt, kan je altijd navragen of je er een met de hand kan laten maken. Marjolein van zadelservice Nederland maakt echt prachtige hoofdstellen, helemaal hoe je het zelf wil.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 15:57

@karuna: als ik een aansprekend voorbeeld had, had ik wel alles in het werk gesteld om zo iets aan te schaffen.Of te laten maken!
Het hoeft ook geen 2 tientjes te kosten, voor een echt zilverkleurig hoofdstel met bijpassende teugels van enige kwaliteit/duurzaamheid, wil ik wel tot 200 euro neerleggen, het hoeft ook niet op een koopje, ik vind het echter nergens!

Qua Arabisch showtuig: dat komt inderdaad erg in de richting, maar dan niet het Oosterse er aan, dat zou nu weer niet bij mijn heel Noordelijk Barok Paard (hahaha) passen, in feite weet ik precies wat ik wil hebben, moet ik het handgemaakt laten vervaardigen (zoals in Frankrijk kan) dan zit ik al gauw op 300-400 euro, dat vind ik ook weer te gek worden.

Overigens om een indruk te geven: het is de bedoeling om met het Harry's Horse zadeldek Sterling (collectie winter 2013/14) onder het zadel de presentatie te geven, dus dat geeft een beeld van hoe zilver ik het hoofdstel/teugels wil hebben (zadel is gewoon zwart).

Ik zou het willen hebben rond de jaarwisseling of begin volgend jaar.... voor de indicatie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:02

Niet een voorbeeld als hoofdstel maar in een ander voorwerp wat voor jou echt zilverkleurig is. Een schaal of een sierraad oid.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:04

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 17:06

Ja! Dat idee van zilverkleurig dus.

Het gaat om een OHZ presentatie van mijn paard (het woord "show" vind ik niet zo leuk, maar het komt er wel op neer natuurlijk) door mij zelf gereden in een combi van klassieke dressuur en barok, met wat hele aparte varianten daarop, op gewoon vrij losse trens. Dit is absoluut niet in commerciele zin bedoeld van... ik ga nu "optredens" geven, integendeel ik moet er niet aan denken, ik heb geen auto en geen trailer, maar ik denk altijd een beetje OUT OF THE BOX, en ik heb een OUT OF THE BOX paard (op te vatten hoe men wil, maar een goede lezer begrijpt wat ik daarmee bedoel), waarmee ik eens wil laten zien "hoe het ook kan", buiten de geijkte stramienen.

Als je zo controversieel uit de hoek wilt komen, als ik met mijn paard, moet je ook wel LEUK OGEND uit de hoek komen, vandaar dus dat ik niet in de geijkte uiortrusting daar wil verschijnen: ik wil het wel goed voor elkaar hebben.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:50

kun je niet een oud hoofdstel zilver spuiten als het voor iets eenmaligs is?