Na het probleem: zadel, is nu ook het probleem : deken, aan bod gekomen bij pony lief. Het standaard geheugensteuntje bij hem gaat niet op. Meneer heeft ruglengte 1,10 om en na bij. Hij is 1,36 en voordat ik hem kocht had ik dus een deken met ondermaat 1,65. Maar meneer bleek extreem kort en heeft dus een soort trapelzak van achter als hij dit ding op heeft. Nu heb ik hem dus onlqngs gemeten en 1,40 ondermaat zou moeten gaan, nieuwe deken besteld, zit als gegoten MAAR; de borst'flappen' gaan niet dicht. balen natuurlijk want dat ziet er ook niet uit, het is niet dat ze op zn schouders liggen ofzo maar het klitteband sluit niet aan. Nu vroeg ik me af of iemand wel eens een deken vermaakt heeft. Ik zat er aan te denken mijn gloednieuwe, nooit gebruikte winter deken te verknippen aan de achterkant, opnieuw te sticken en hopen dat hij dan wel past, maar heeft iemand dit wel es geprobeerd en is dit goed uitgepakt? Met of zonder naaimachine? Met de keukenschaar geknipt of anders aangepakt?
Ja maar dan heb ik alsnog 1 nieuwe deken liggen die te lang is van achter maar voor de rest goed is
xSlvna
Geplaatst: 28-09-13 12:18
Te lang is toch ook niet erg? Beide winterdekens van mijn merrie zijn 20 cm te groot, dan leg ik de deken(s) gewoon wat verder naar voren en heeft ze een heerlijk zittende pyama, ook niks mis mee, schuurt nergens, en van dat loshangend stof heeft ze geen last, valt het bij de billen tenminste lekker dicht, krijgen ze het daar zeker niet meer koud.
Deken van achter korter maken kan prima, daar niet van.
Ja die moet ik uiteraard verstellen maar dat heb ik wel al es eerder gedaan
Nouvel
Geplaatst: 28-09-13 12:45
echt te lang van achteren is ook niet prettig, vaak gaan ze dan aan de voorkant hangen en trekken op de borst...
je zou kunnen kijken of je bij iemand die dekens repareert de deken in kan laten korten, maar als dat heel kostbaar wordt kun je misschien beter voor een ander merk gaan dat beter past...