Ervaring Hulsebos springzadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Ervaring Hulsebos springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 09:12

Hallo,

Ik wil volgend jaar een (tweedehands) springzadel van Hulsebos aanschaffen en deze laten aanpassen aan de rug van mijn paard.
Momenteel heb ik een Prestige springzadel waar ik zelf heel tevreden over ben maar het ligt niet goed op de rug van mijn paard. Helaas kan ik dit ook niet laten aanpassen omdat de kussens niet met wol gevuld zijn.
Mijn paard heeft een hele korte rug dus ik heb ook niet veel ruimte om te werken.....

Wat zijn jullie ervaringen?

Myca

Re: Ervaring Hulsebos springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:27

Ik heb er een paar gehad. Ze zitten echt heerlijk, maar de kussens hebben wel de neiging om scheef te worden. Eigenlijk moet je er net zoveel links als rechts op en afstijgen om dit probleem te voorkomen.
Eigenlijk denk ik niet dat de HB springzadels geschikt zijn voor hele korte ruggen. Ik zou eerder uit gaan kijken naar een Passier of zoiets.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:30

Dank je voor de tip! Ik zal ook eens kijken wat Passier allemaal te bieden heeft. Ik heb totaal geen ervaring met de springzadels van Hulsebos dus wist ook niet dat ze niet zo geschikt zijn voor een paard met een korte rug.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:36

Ik ben het meest gecharmeerd van Jaguar zadels. Die zijn zeker geschikt voor korte ruggen, maar ze zijn tweedehands nauwelijks te vinden. Ik spring zelf met een Passier Comet FS, die zadels zijn oerdegelijk en liggen goed op veel paarden, ze geven wel minder steun dan een Hulsebos.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 09:06

Zijn de zadels van Jaguar en Passier met wol gevuld? Ik heb een enkele keer gereden op een Passier Comet II.
Heerlijk zadel vond ik dat!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:09

Kan je de vulling van de prestige niet gewoon laten vervangen door wol?
Heb geen ervaring met Hulsebos springzadels; heb zelf ook een Prestige die heerlijk zit.. :o

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 09:15

Helaas was dit niet mogelijk volgens de zadelmaker :(

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:52

Ik heb zowel mijn dressuurzadel als mijn springzadel van Hulsebos. Beide zitten als gegoten terwijl ik juist een heel moeilijk paard qua zadels heb.

Je kunt Hulsebos gewoon laten komen en wat zadels uitproberen. Hij heeft ook genoeg tweedehands zadels.

Ik ben er echt enorm over te spreken en wil serieus nooit meer anders :). Mijn paard loopt er super onder en heeft nergens meer pijntjes en ik zit als een koningin op die zadels. Echt fijn.