Nieuw zadel, waar te beginnen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Nieuw zadel, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 22:23

Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuw zadel, omdat deze voor toch echt wat te smal wordt. Het zadel bevalt me erg goed, dus mijn eerste vraag is meteen al of dit ook aangepast kan worden? De voorkant begint een klein beetje te knellen.

Als dit dus niet het geval is, zal ik dus op zoek moeten naar een nieuw zadel. Mijn budget is ongeveer maximaal 500 euro. Het zadel mag tweedehands zijn en eventueel enkele gebruikerssporen hebben. Het moet beslist een dressuurzadel worden. Ik ben op zoek naar een zadel met een goede diepe zit. Ook zou ik graag eentje willen met verwisselbare boom of een flexibele boom, omdat mijn paard nog maar 4 jaar is en steeds meer spieren krijgt. Ik kwam de Tekna hier bij ook tegen, maar ik heb geen idee of deze ook werkelijk een diepe zit heeft.

Wie kan mij helpen met deze gigantisch lastige opgave? Wie kan mij helpen om een zadel te vinden die aan één of meerdere eisen voldoet? Ik zou graag ervaringen en advies over de verschillende zadels binnen deze prijsklasse horen.

smurffie

Re: Nieuw zadel, waar te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:32

Welk zadel heb je nu die je zo fijn vind? Daaruit zou ik verder gaan zoeken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 22:34

Ik heb momenteel de Rossner Amerika. Een erg fijn zadel, maar mis toch de diepe zit. Ben eigenlijk op zoek naar zo'n zelfde zadel maar dan met een diepere zit.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:39

Ik heb een wintec Isabell Werth, een zadel met diepe zit en het kopijzer is ook verwisselbaar. Ik ben er erg tevreden over.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:08

De zoektocht begint bij een zadelmaker/passer. Neem contact op, stuur wat foto's van je paard door en vraag op het oog passende zadels mee te nemen. Dan kan hij kijken wat er past of passend te maken is, en daarna probeer jij wat je het fijnste vind. Zit "het" zadel er niet tussen, dan nodig je weer een andere zadelpasser uit tot je "het" zadel gevonden hebt.

Dit is echt een stuk gemakkelijker dan gaan kijken in het wild, want lang niet iedere soort zadel is passend voor je paard te maken.

Vera12_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:46

Ik zou ook eerst even contact opnemen met de zadelmaker, die kan jou het beste adviseren over het zadel wat je nu hebt en welk zadel anders aan jou wensen voldoet. En natuurlijk kan hij het beste bepalen of het zadel goed ligt of niet.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 09:07

Ik heb al contact opgenomen met zadelgemak.nl, maar omdat het toch wel een heel eind rijden is voor ons wil ik eerst kijken wat er allemaal op de markt is en aan te raden valt. Ik maak deze beslissing zeker niet alleen, ik neem contact op met een zadelmaker als het zo ver is, maar ik wil eerst meer info over welke zadels aan mijn eisen voldoen, voordat ik helemaal die kant op rij voor niks.

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:03

Benader Flevo horse support zou ik zeggen!! Op maat gemaakt met verwisselbaar kopijzer binnen je budget!