Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuw zadel, omdat deze voor toch echt wat te smal wordt. Het zadel bevalt me erg goed, dus mijn eerste vraag is meteen al of dit ook aangepast kan worden? De voorkant begint een klein beetje te knellen.
Als dit dus niet het geval is, zal ik dus op zoek moeten naar een nieuw zadel. Mijn budget is ongeveer maximaal 500 euro. Het zadel mag tweedehands zijn en eventueel enkele gebruikerssporen hebben. Het moet beslist een dressuurzadel worden. Ik ben op zoek naar een zadel met een goede diepe zit. Ook zou ik graag eentje willen met verwisselbare boom of een flexibele boom, omdat mijn paard nog maar 4 jaar is en steeds meer spieren krijgt. Ik kwam de Tekna hier bij ook tegen, maar ik heb geen idee of deze ook werkelijk een diepe zit heeft.
Wie kan mij helpen met deze gigantisch lastige opgave? Wie kan mij helpen om een zadel te vinden die aan één of meerdere eisen voldoet? Ik zou graag ervaringen en advies over de verschillende zadels binnen deze prijsklasse horen.