Ervaringen pfiff pony zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Ervaringen pfiff pony zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 09:22

Ik heb echt een dramatische pony, hij is extreem kort, ruglengte 1.10 en stokmaat 1,36. Telkens worstel ik weer met een zadeltje, een boomzadel lag niet lekker en was net een glijbaan, zelf 1 gekocht die lekker lag totdat er iemand op ging en het ding toch niet zo stabiel was, vervolgens het ene na het andere wintec zadel en noem maar op geprobeert maar het werd duidelijk dat een boomzadel geen optie ging worden omdat het stomweg gewoon niet fijn lag op de pony. Vervolgens een boomloos zadel aangeschaft, opzich een lekker zadeltje, zit heerlijk licht lekker en is niet zwaar, maar nu schuift deze ook weer! Nu had ik laatst zoon pinokkio zadeltje er op van een stalgenootje, het ding lag als een huis! Het probleem is natuurlijk alleen dat ik geen kind van 7 meer ben en volgensmij lopen die pinokkios maar tot 14 inch, ik ben al eerder het pfiff zadeltje tegen gekomen maar ik weet het niet, de kwaliteit zal wel niet echt denderend zijn maar hij is wel te krijgen in 16,5 inch wat dus ideaal zou zijn voor ons beide

kiki1976

Re: Ervaringen pfiff pony zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:25

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 09:26

Ja die bedoel ik, ik zat idd ook al aan barfoot te denken. Ik dacht dat je die ook kon testen

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:34

Dat zadel zou ik persoonlijk niet aan beginnen als je veel wil rijden.
Die heb je met een paar weken stuk.
Het is echt een kinderzadel, dus gemaakt voor kleine kinderen.
Daarbij valt de 16,5 inch niet als een 16,5 inch maar als een 15 inch.
Dus als ik jou was zou ik kijken naar een van kwaliteit beter zadel als je echt serieus wil rijden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:38

mijn advies met een pony met korte rug, haal er een goede zadelmaker bij. zo heb ik een paar jaar geleden een stubben laten aanpassen op een van mn pony's, was een b pony van 1.20 en daar paste een stubben juventus op (17inch), wel aangepast uiteraard en zonder keilkussen, daarvoor tig zadels geprobeerd, alles schoof naar voor, was of te lang of lag niet goed. Heb je de intentie veel te gaan rijden, investeer dan gewoon goed in een goed zadel. barefoot heb ik trouwens ook geprobeerd, maar ook te lang voor de zitmaat die ik nodig had.