ik heb erge rugklachten enkel en knie wegens breken van rug en been . nu zag ik deze beugel Sprenger BowBalance 159 bij paardendrogist en vroeg me af of iemand mij hun ervaringen met deze beugel kan vertellen.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 26-09-13 09:46
Ik zit het ook te overwegen. Je kan de zoekfunctie in elk geval gebruiken, er liepen een aantal topics hierover met ervaringen die erg positief zijn.
De sprenger bow balance beugels hadden mijn knieklachten al verminderd, maar met een gpg adapter er nog eens bij was het echt veel minder. Geheel pijnvrij paardrijden gaat niet bij mij, maar het scheelt enorm veel. Het is een investering geweest maar heb er nog geen enkel moment spijt van gehad
Bij mij hebben ze ook zeker geholpen! Mijn knieproblemen zijn niet volledig verdwenen, maar ik houd heg een stuk langer vol
CK88
Geplaatst: 26-09-13 11:27
Ik heb ze ook, fijne beugels maar verwacht er geen wonderen van. Ik vind ze vooral fijn omdat ze een breder 'voetenbed' hebben, ik kreeg last van mijn enkels bij lange ritten, dat heb ik nu niet meer maar ik heb ook knie en rugklachten, de 'gewone' beweegbare beugels van Sprenger hielpen al redelijk maar heb niet het idee dat deze beter zijn hoor Ik heb ook de beugels met vering geprobeerd maar daar kon ik niet aan wennen en kreeg ik wiebelvoeten van.
Het beste is dat je ze een tijdje kan proberen voordat je ze koopt, want het is best een uitgave.
Ik heb sinds ik in beide benen een zweepslag heb gehad snel last van mijn kuitert. Zouden ze daar goed bij kunnen helpen?
wortel115
Blogger
Geplaatst: 26-09-13 11:30
Ik heb ze aan mijn springzadel zitten en ben er echt super blij mee. Door het meebewegen van de beugels heb ik minder last van mijn rug. Maar uiteindelijk is het nog steeds geen wonder product maar wel fijner als normale beugels. Vind ik zelf dan!
Je moet goed zoeken op internet, ik heb ze van Limburgers ruiterhuis voor 120 euro en gratis verzending. Kan om 1 of ander reden niet op de site komen maar ze hebben ze nog zag ik op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Ik heb ze ook en vind ze super! Ik heb een zwakke enkel en hield het rijden nooit lang vol, mn enkel ging dan alle kanten op, was na een tijdje net spagetthi. Nu al ruim 2 jaar de beugels en nooit meer spagetthi enkels .
Ik heb ze al jaren ivm een versleten knie en een zwakkere enkel aan datzelfde been. Daarnaast heb ik zenuwuitval in datzelfde been. Voor mij niet anders meer dan Bow Balance. Heb eerder gpg geprobeerd, maar dat hielp me niet van pijn tijdens het rijden af, en ik kon niet wennen aan de bounce die ze gaven, het verstoorde mijn balans teveel. Hiervoor had ik de gewone sprengers-met-scharnier, maar deze vind ik drie keer fijner.
Ik heb ze ook, al jaren. Ik weet dus ook niet meer hoe het voelt om met gewone beugels te rijden. Door reuma heb ik vaak last van voornamelijk mijn rug, maar ook van knieen en enkels. Ook met deze beugels. Tsja, het gaat er niet van over, maar ik geloof wel dat het fijner is dan met gewone beugels. Ik ben er in ieder geval blij mee!
Ik rij niet meer zonder, ik heb 3 paar van de sprenger bowbalance. Bij de eerste aankoop was het even wennen maar een stalgenoot had ze toen, heb er bij haar enkele keren mee kunnen rijden. Als ik nu op een zadel stap met gewone beugels heb ik duidelijk het gevoel dat ik iets mis. Ik heb vooral me rechterbeen helemaal naar zijn grootje, Operatie gehad, pinnen en schroeven erin, vorig jaar me kniebanden gescheurd nu een hele zwakke knie omdat dat al een slechte kant is en scoliose in me rug. Ik rij nu een stuk comfortabeler dan eerst, ik wil nooit meer anders!
Ik heb ze ook, en ze bevallen me uitstekend. Ik wil ook niet meer rijden met normale beugels zonder bewegend/ verend systeem. Ik merk dat het voor mijn enkels en knieën een stuk prettiger is.
Hier ook een tevreden gebruiker Voor het springen heb ik de bow balance en voor de dressuur het oude model van sprenger. Als ik een paard van stalgenoot moet rijden, dan mis ik meteen wat en dat zijn de beugels.