Boommaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wiljemijn

Boommaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:17

Hoi,

Ik ben me aan het orienteren op een springzadel.
Op het moment heb ik een dressuurzadel met verstelbare boom waarvan de kleur oranje is (kent&masters). Volgens mij is dit ongeveer een wide/x-wide. en ik zoek dus een zadel die ook zo wijd is, liefst van een ander merk (waarom zou ik het mezelf makkelijk maken?).

Nu zie ik dat de meeste boommaten in inch?? gaan vaak nr 31 of 32 ofzo.

Wie weet hoe breed t nieuwe zadel ongeveer moet zijn?

dank!

nombrado

Re: Boommaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:07

Ze hebben van zaldi momenteel een springzadel in de collectie met ook een verstelbare boom.
Misschien is dat een optie?
Zelfde manier verstellen als een kent&masters
Afbeelding

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 21:53

Dank voor de tip, maar ik ben ook op zoek naar iets anders voor mn dressuurzadel. Die zit voor mij namelijk niet top.
Vind het ook zonde om zonder te passen een zadel te kopen waarvan ik niet zeker weet of de boommaat wel ok is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:57

inch maten geven de groote van de zitting aan, dat is dus voor jou.
de boommaat wordt vaak in idd 31/32 etc. weer gegeven, of in 1,2 3 of is S M L of in iets anders.

Welke boommaat je nodig hebt hangt dus af van hoe breed je paard is, en de inch maat hang van jou af.

Als de boommaat goed is voor je paard wil dat trouwens nog niet zeggen dat het zadel past.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 07:36

De boommaat is afhankelijk welk zadel je neemt. Elk merk hanteert weer zijn eigen boommaten (omdat de takken van de boom per merk verschillend is)
Een maat 32 van een zaldi, zal dus weer anders zijn dan bv een passier.
de 1 werkt me S , M, W, XW . De ander met cm .

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 19:46

met andere woorden "het kopen van een zadel online zonder de kans het te mogen passen is dus kansloos".
Had hoop om met mn losseboom maat al een beetje een voorselectie te kunnen maken.

Thnx voor alle info!