Hellup!! doorsnee lengtes zijn te kort.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Hellup!! doorsnee lengtes zijn te kort.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:23

Mijn man gaat eindelijk op een paard. We hebben al jaren paarden en nu krijgt mijn man zijn Trekpaard 4 oktober. Gerrit.. Gerrit moet nog groeien en is nog lang niet zover dat hij kan rijden of iets anders ,dus is hij (ik ben megatrots) begonnen om les te volgen van mij of een kennis van mij. Alleen we lopen tegen veel problemen aan. Punt 1 beugels zijn te kort... waar haal ik dus beugels die lang genoeg zijn?? Mijn man is 2.08m zijn stelten zijn dus ook mega.. Daarnaast kan ik voor nu nog geen rijlaars vinden in maatje 48 of rijbroek.... -O- Maar ohh we gaan problemen krijgen denk ik weet ik zeker... pff. Wie helpt?

cindypony123

Re: Hellup!! doorsnee lengtes zijn te kort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:26

jophurs of misschien western / baraback gaan rijden en ik weet zeker dat er wel zadelmakers zijn die beugels hebben of maken die wat langer zijn en rijbroeken tja het enige wat je daar aan zou kunnen doen is knippen plakken (bv. knie en zitvlak van rijbroek op elastiche broek naaien
veel sucsess xx

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:29

Er zijn ook wel rijbroeken en laarzen in jouw maat te vinden ;) http://www.amazonexl.nl/

Edit: uumm.. zoek je nou een rijbroek in maat 48 of laarzen voor je man in maat 48 :') In het tweede geval in de link natuurlijk niet van toepassing :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:43

Hihi schoenmaat 48!!! lengtemaat zou ik moeten kijken.. maar lang :D
Ik heb de keuze uit 2 paardjes en 3 zadels en dus 1 barepack. Morgen is de barepack aan de beurt... pffff korte pootjes is wat maar lange is dus blijkbaar ook wat.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:41

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:45

De regulieren paardenwinkels verkopen beugels van 13 cm. Onlangs een paar gekocht bij de divoza :) Extra lange beugelriemen verkopen ze daar ook (kon uit de tekst niet opmaken of de beugels te smal zijn of de riemen te kort :))

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:48

Mocht je geen beugelriemen kunnen vinden, ik weet zeker dat er zadelmakers zijn die deze wel voor je kunnen maken! :j

Wat leuk dat je man dit gaat doen!

Wat voor inmens paard gaat het worden dat hij er goed oppast?? :D

Jodphurs en chaps of een jodphurs-broek geen goed idee? Ook wat 'mannelijker' misschien? (Nu hoop ik dat ik niemand voor de schenen schop :o )

Afbeelding
(tot maat 54 deze broek bij agradi)

http://www.agradi.nl/horze-free-style-j ... uin-48.htm
Laatst bijgewerkt door IMJ op 25-09-13 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:51

Beugelriemen kun je laten maken bij een zadelmaker.
Overleg ook eens met een ijzersmederij of ze beugels kunnen verbreden of nieuwe brede beugels kunnen maken.
Paardrijden kan ook prima met een goede bergschoen/stalschoen (mits de beugel dat toelaat) met hak.
Een rijbroek heb je niet nodig, een spijkerbroek met chaps kan ook prima, zelf rijd ik zonder, maar er zitten fenders aan mijn zadel waardoor het velletje van mijn kuiten niet klem kan komen te zitten, wellicht is zoiets dan ook nog een oplossing.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:51

Twee beugelriemen aan elkaar gespen ?

En stevige schoenen met chaps kan ook goed.
Rijbroek kan ook wel eventjes worden vervangen door een stevige joggingbroek of een spijkerbroek zonder naad aan de binnenkant van het been ;)

Heeft 'ie ook nog wat aan als het rijden achteraf toch niet zo'n succes zou blijken te zijn...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 09:46

Jullie geloven dat mijn man in een rijbroek gaat??? Never :D Nee 4 oktober gaan we onze nieuwe aanwinst ophalen een Trekpaard Gerrit genaamd.
Voor nu moet ie het doen met mijn tankje en eergister heeft ie ook even op de draver van mn dochter gezeten. (maar dat is niet zo'n goed plan.. dat past niet)
Dit was gister op mijn tankje
Afbeelding

en dit was eergister op het dravertje
Afbeelding

Vanmiddag de barepack proberen. Kijken hoe dat gaat. Hij zit namelijk als je goed kijkt ook in de knoop met zijn voeten tegen de voorbenen aan. Barepack kan wat meer naar achter. en hopelijk de beugels langer. haha zo gaan we elke dag een stapje verder.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:16

Maar wil je dan gewone rijlaarzen over een spijkerbroek?
Dan zijn jodphurs of outdoorlaarzen misschien (dubbary-achtig) toch veel prettiger?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 10:22

Spijkerbroek eroverheen. Dan heb je geen last dat je velletje ertussen komt. Veel vrijetijdslaarzen hebben ook een naad aan de binnekant of zijn te kort, dat zit ook niet. Maar t ging me vooral om langere beugelriemen. Voor extreem lange mensen is er weinig blijkbaar. Maar heb al wat tips voorbij zien komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:26

Twee aan elkaar gespen werkt echt goed en is ook ijzersterk ;)

Past hij wel in de stijgbeugels ?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 10:30

Zijn wel iets krap maar kan nog. Ik dacht opeens dat ik nog lange chaps had liggen, zal s kijken of dat wat is. Ik had t gister met m over maar een rijbroek kan ik echt vergeten.. Ik was iets te enthousiast :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:33

Krappe beugels klinkt niet echt veilig :n
Bij een rare beweging of val, komt de voet dan niet klem te zitten ?

Welke breedte heb je nu ?

Misschien bieden IJslandse beugels wat meer ruimte door die dubbele "bocht" ?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:01

misschien toch je man een jodhpurbroek aansmeren ?
dan heb je geen laarzen nodig, maar het ziet er niet zo rijbroek uit, vind het zelf ook veel fijner zitten dan een gewone rijbroek en de stretch is toch wel prettig ) en ze zijn er ook in jeanslook.
geen last meer van velletjes knijpen etc
kwa schoenen kun je dan een willekeurige schoen met een minimale hak gebruiken .
wat betreft beugels, er zijn idd bredere beugels dan de standaard gebruikte.

beugelriemen, er zijn extra lange riemen te krijgen, anders idd een leerbewerker/zadelmaker contacten voor extra lange, zo ingewikkeld is het niet , dus het zou ook niet idioot duur moeten zijn .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:07

Chaps en Panana Jackies. Rijbroek stuk aanzetten. Lange beugelriemen laten maken door een zadelmaker
Beugels voor western???