[WN] Robart Pinchless Short Shank bit enkel in 5" ????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sjojo

Robart Pinchless Short Shank bit enkel in 5" ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 17:24

Ik ben op zoek naar een robart pinchless short shank die groter is dan 5" . Weet iemand waar ik zo'n bit kan vinden want kan ze enkel in 5" vinden en die is mijn paardje net te smal.
Als jullie iets gelijkaardigs weten mag je me dat ook altijd laten weten.

Groetjes!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:16

volgens mij is 5,5 ook verkrijgbaar. al gegoogled ?

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 10:24

Ja heb al gegoogled maar zal nog eens proberen ;)

sjojo

Re: Robart Pinchless Short Shank bit enkel in 5" ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 11:14

Tsss... kan het niet vinden 8)7 !!! heeft mijn paardje nu zo'n abnormaal mondje???? de 5'' is net te klein. Heb ook al gekeken op de site van robart zelf. Er staat wel dat de 5 3/4'' bits aangekomen zijn maar verder kan ik niets vinden

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:42

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 15:59

jep heb ik al gezien maar is een 5'' :(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:26

dan een gelijkwaardig bit ? pinchless is alleen van belang bij een enkel gebroken bit.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 22:07

Weet het echt niet meer.
nog even voor de duidelijkheid mijn paardje doet het heel goed op de robart pessoa 4 ring. De teugels heb ik in de 1e ring en ook gebruik ik een kinketting. Mijn paardje doet het hier enorm goed op. De reden dat ik op dit bitje overschakelde: Merrie wil niet altijd netjes terugkomen uit galop en aangezien ik altijd buiten rij wil ik net wat meer kracht en zeggenschap als we keertje dringend moeten starten.
Waarom ik dit bit niet blijf gebruiken, het is net iets te nauw met zijn 12 cm en ik heb het te leen.
Welke bitjes ik heb gevonden op het net die misschien iets zijn voor mijn paardje:
1. robart pinchless adjusta gag continental 3 ring tot 5 1/2'' (dus gewoon de breedere vorm van het bitje dat ik nu al gebruik met kinketting)
2. metalab black satin short floral gag-bit black satin (dubbelgebroken)
3. western ss lifesaver sliding short gag bit
4. prof choice snaffel short gag

Iemand een voorkeur?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:31

dat kunnen wij niet uitmaken..
maar wat ik weet, zijn de meeste lifesavers nogal cru.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 07:45

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 20:15

@ sonita : waarom zou je met deze bitten niet willen rijden? de shanks zijn allemaal zo kort mogelijk? Een bit werkt pas als je aan je teugels zit en met hoeveel kracht je dat doet. Ik rij op een zo zacht mogelijke manier, zo weinig mogelijk in de mond zitten. Als ik mijn teugels gebruik dan doe ik dat met een zachte hand en word dan gewoon steeds strenger totdat ze doorheeft wat ik bedoel. Ik heb 1 jaar lang met een dubbel gebroken trensje gereden totdat ik haar een keer amper stil kreeg na een galopje. Aangezien ik altijd buiten rij wil ik niet in een situatie komen waarin ik mijn paardje niet kan inhouden. Ik wil gewoon net iets meer te zeggen hebben, net wat meer kracht. Mijn paardje vindt mijn robart pessoa bitje dat ik te leen heb echt fijner dan mijn dubbelgebroken trensje alhoewel de robart ook net iets te nauw is.

Nu zou ik inderdaad graag jou voorstel willen hebben als bit maar helaas is het enkel gebroken en het heeft een 5'' mouthpiece :( .
Denk dat mijn pony graag een robart heeft maar die zijn enkle in 5'' , dilemma dilemma want ben al even aan het zoeken.

Als jullie iets bruikbaars weten voor mij dan laat maar weten ;)!
http://www.chicksaddlery.com/page/CDS/PROD/BITS/238310 die kan denk ik ook wel

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:46

Het gaat me er om dat het allemaal gag bitten zijn.
Ik rij al heel wat jaren, en heb heel veel paarden gereden, en ik heb nog nooit behoefte gehad een gag bit te gebruiken.
Ik zou het eerder in de training van je paard zoeken ipv een sterker bit.
En ja, je kunt buiten ook prima trainen, overgangen, zijwaarts, etc.
Ik zou eerder gewoon een ander trensje proberen, ik heb niet voor niks zo veel verschillende bitten. ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:55

eens met sonita. :j
je lost een rij (controle )probleem niet op met een ander bit.hoogstens tijdelijk.

sevke

Re: Robart Pinchless Short Shank bit enkel in 5" ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:48

Lifesaver is niet direct eenvriendelijk bitje...

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 18:44

Rij nu toch al bijna jaar op pessoa en dat gaat veel beter dan de enkel en dubbel gebroken trens, ze is rustiger met haar koppie. ben van mening dat ik beter 1 duidelijk signaal kan geven dan 5 keer met alle macht aan trens zitten sleuren zoals ik mensen wel vaker zie doen. Ook vind ik dat een paard goed getraind kan zijn in de bak en bekend terrein maar eenmaal ergens anders tussen meerdere vreemde ruiters met vreemde paarden helemaal anders kan zijn en goed sterk kan worden om zijn zin door te drijven of met andere ruiters mee te gaan. In de bak kan ik haar met hoofdstel rijden, geen probleem en ho kent ze dan ook als de beste, maar eenmaal buiten is het toch zo leuk allemaal. Hetzelfde met mijn hond, in de tuin luistert hij als de beste en op wandeling krijg ik hem amper uit de beek waar hij graag in zit :') .

Maar ik vroeg inderdaad hulp want ik vind nog steeds niet het geschikte bitje MET beetje hefboom |o . Heb even om 100% zeker te zijn even afstand tussen mondhoeken gemeten en die is 12.5 cm. Zoek ondertussen lekker verder, ergens is het bitje dat goed past.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 20:22

en waarom hou je haar dan niet gewoon op de pessoa ?

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 20:53

vind geen robart pessoa (want vermoed dat ze dat rollende onderdeel leuk vindt) van 13.5 cm -O- .
Wel een dubbelgebroken maar het dubbelgebroken trensje vond ze niet leuk denk ik

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:19

heb iets gevonden dat ook nog in aanmerking komt nl Robart Kimberwick bit moet dit dus enkel nog in 13.5cm vinden :(