zag het in verschillende uitvoeringen en vroeg me af wat dit was
iemand enig idee? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
iemand enig idee?
Wolkje schreef:Dat is een Poponcini bit.
smurffie schreef:Ja dat is koper, ben even de naam kwijt maar volgens mij hebben ze ze bij divoza.
Ik heb het me op he laten uitleggen: het koper gaat roesten en zorgt voor een fijne smaak. Heb de bitten in mijn handen gehad maar vond ze persoonlijk te dik.
Urielle schreef:smurffie schreef:Ja dat is koper, ben even de naam kwijt maar volgens mij hebben ze ze bij divoza.
Ik heb het me op he laten uitleggen: het koper gaat roesten en zorgt voor een fijne smaak. Heb de bitten in mijn handen gehad maar vond ze persoonlijk te dik.
Ik mag hopen dat het dan geen koper is, want koperoxide is giftig.
Citaat:Aurigan is een door de firma Sprenger gepatenteerde legering. Het bevat ca 85 % nikkelvrij gemaakt puur koper. Normaliter vindt men koper altijd in verbinding met nikkel omdat er een speciale reinigingsmethode voor nodig is om het nikkel van het koper te scheiden. Het grote aandeel koper moet ervoor zorgen dat het paard uitgenodigd wordt om op het bit te kauwen. Door het oxidatieproces van koper ontstaat een zoete smaak (Sweet Iron) waardoor de paarden het bit gemakkelijker aannemen en afkauwen. Maar toch is een hoog aandeel koper geen garantie voor de gewenste oxidatie. Koper oxideert duidelijk minder wanner nikkel in verbinding komt met aluminium. Koper is een zeer week metaal, waardoor ook bij normaal gebruik de slijtage zeer hoog zou zijn, daarom word bij de legering Silicium toegevoegd die een vrij hoge hardheid heeft .
Brainless schreef:Wolkje schreef:Dat is een Poponcini bit.
Weer wat geleerd.... maar jeeh wat zijn die duur zeg![]()
http://www.poponcinibits.com/en/bits-mo ... ffle/16-43
Kan het mis hebben, maar de vorm lijkt mij niet erg prettig...