Een vriendin van mij wil een goedkoop tweedehands zadel kopen. Ze vroeg aan mij hoe je kunt zien of een zadel goed op je paard past. En eerlijk gezegd heb ik echt geen idee. Ik laat mijn zadels altijd passen door de pas service die bij aankoop krijgt. Heeft er iemand tips of uitleg?
Om over het leed van het dier maar niet te spreken
kleinvosje
Geplaatst: 22-09-13 20:14
Als je een zadelpasser laat komen, kost de passervice niets als je ook bij hem het zadel koopt. De meesten doen ook in tweedehands zadels. Kwestie van rondbellen dus.
Jullie hebben allemaal helemaal gelijk. Ik ga het doorgeven en anders zal ze maar even moeten sparen dan kan ik er ook niks aan doen.
mnkortleve
Geplaatst: 22-09-13 20:26
Zelf zien of een zadel past gaat daar geloof ik niet in, zelf voelen of een zadel ''aardig'' ligt daar geloof ik meer in, maar om echt te weten of een zadel past kun je beter een goede zadelpasser later komen. En dan bedoel ik ook echt een goede ik heb er hier ook gehad die diploma's hadden en het nog hopeloos was paard ging steeds slechter en slechter lopen. Dus rondvragen naar een goede en gewoon net wat meer geld uitgeven om uiteindelijk minder geld kwijt te zijn aan de gevolgen van een slecht passend zadel.