Banden voor ponywagen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_Pat

Banden voor ponywagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 07:00

Hi Bokkers,
ik heb sinds kort een verzorgpony en die willen we voor de kar gaan zetten. Het is een vrij grote shet.
Alleen de banden kapot :( weet iemand waar je banden kunt krijgen voor een ponywagen?
Alvast bedankt.

Amber

Pluttersput

Re: Banden voor ponywagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 07:14

Wat voor banden zijn het? En wat voor wagen is het? Soms kun je. Ze gewoon bij de fietsenmaker krijgen, en anders bij de fabrikant van het wagentje...

Amber_Pat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 07:53

Ik ga vandaag naar Moppy toe en dan maak ik een foto die ik vanavond stuur

Amber_Pat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 19:29

Hier een foto van de kar:
Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:36

Hmmm, lijken mij autobanden..

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:39

Ziet eruit als autobanden idd.
Ik heb zelf ook een ponykar, maar met veel dunnere banden en kleine spaakvegen. Daar haal ik ook bij de fietsenmaker banden voor. Zijn te vergelijken met de banden die op een stoere kinderfiets gaan (wel grove banden hoor).

Dus denk dat je in dit geval de velgen eraf moet halen en langs de (auto)bandenboer moet.

Isabell485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:44

hello
moppy is ook mijn verzorg pony hihi
maar we zoeken eigelijk juist geen autobanden maar andere!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:47

isabelxxx schreef:
hello

Ik denk dat een ander soort banden(/wielen) erop zetten vrij veel werk is, of vertekend de foto zo en zijn het geen autobanden die er nu onder zitten?

Isabell485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 07:00

liedje89 schreef:
isabelxxx schreef:
hello

Ik denk dat een ander soort banden(/wielen) erop zetten vrij veel werk is, of vertekend de foto zo en zijn het geen autobanden die er nu onder zitten?

Ja klopt en het zijn nu auto banden maar we zoeken lichtere banden want het karretje word voor een shetje /3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:15

Als je hier andere wielen op wil zetten (want je wil dus ook andere velgen) dan kom je denk ik uit op een compleet nieuwe as ivm de bevestiging van de wielen en de vorm van die bevestiging etc.
En mijn vermoeden is zomaar dat je daaraan kosten gaat maken wat je wagentje niet waard is...

Besef goed, zoals je het nu typt is deze wagen nu voor een grotere pony. Als je daar opeens een shet voor zet wil dat niet zeggen dat 't kan. Het is zeer goed mogelijk dat de wagen daar qua zwaartepunt/evenwicht niet op berekend is en dus vreselijk bij je shet op zijn/haar rug gaat drukken, pijnlijk en niet de bedoeling dus!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:30

Er zijn adapternaven voor dit principe om ze om te wisselen naar andere maat. Even googelen op menwagen banden naaf
Op een gegeven moment kun je ze vinden, op zich zit hier best nog wel een prijskaartje aan.

Je kunt dan beter kijken naar een thuisbrengetje deze banden zijn kleiner en smaller.
Zolang de op de weg blijft maakt het niet zo heel veel uit of je autobanden er onder hebt zitten.