Touwhalster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:14

Hallo, ik heb enkele vraagjes.
Ik wil graag een touwhalster met bijpassende teugels kopen, en kwam deze set tegen:
http://www.horsecharms.eu/nl/indianenstijlcompleet
Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met deze site, is de kwaliteit goed, of juist niet?
Ook wil ik, voordat ik een touwhalster koop, vragen of het slecht is om ermee te rijden. Ik zou er dan, eentje kopen met een neusband en kopstuk, maar ik heb het gevoel dat het nog steeds veel pijn kan doen? Of is het gewoon goed te doen als je een niet al te harde hand hebt qua rijden?
Groetjes

WorthTheWait

Re: Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:24

Ook een keer bij besteld, super kwaliteit en service hoor! Niks op aan te merken!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 20:26

Ok. :) En rij je ook met dat touwhalster? Want aangezien het dunner is lijtk de druk me minder verdeeld en lijkt het me pijnlijker. Of valt dit wel mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:27

Hele hier site :j

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:32

Oké.
Kan iemand me vertellen hoe het gaat met het rijden met een touwhlster?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:35

Ik heb mijn paard een aantal dagen met touwhalster gereden.
Ging prima, het was even wennen voor beide, maar toen we het door hadden liep hij bijna net zo fijn als met bit. :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:36

Oké, dankje. En heb je dan een touwhalster met neus and en kopstuk?

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:37

ik heb hier ook mijn touwhalster besteld.
ik ben er erg tevreden mee.
alleen het is voor je paard ff wennen maar je kunt er prima mee rijden!

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:41

ik wel

First_Unique

Ik heb precies deze set. Beste aankoop ooit. Ik doe alles met mijn touwhalster! Ik had hem voornamelijk voor vrijheidsdressuur gekocht maar inmiddeld heb ik er ook al mee gereden. Mijn paard liep altijd door zijn bit heen in de bossen, nu een kleine ophouding op het touwhalster en hij reageert direct en ik heb een veel vrolijker paard als ik rijd op touwhalster :D sturen is even wennen want dan doe ik meestal via de teugels tegen zijn hals aan te houden.. Gewoon even oefenen.. Dan kom je er vast wel uit :D rij overigens inmiddels ook al alleen op neckrope. Doet ie ook super en het is een hele gave ervaring :D

Luca03

Ik heb hier een touwhalster van met neusband en kopstuk. het stof van neusband en kopstuk is super zacht en echt goed om mee te rijden. Ik ben zeertevreden en mijn haf ook. Echt aanrader

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 19:31

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik zit nu een beetje te twijfelen of ik deze set zou kopen, of een met een halstertouw. Ik wil hem namelijk gebruiken voor vrijheidsdressuur, maar we rijden soms ook zonder zadel en in de winter is het dan meestal een halster aandoen en erop omdat we niet serieus kunnen rijden, dus zou dit ook wel handig zijn..

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:34

hier ook een hele tevreden klant! Doe er ook alles mee :) Ik heb er dan eentje zonder neusband maar mijn pont is erg gevoelig en reageert al op de kleinste kneepjes :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:51

Ikzelf heb een leadrope er nog extra bijbesteld. Vind het wel erg handig maar moet zeggen dat als je de teugels als touw gebruikt dat hij ook nog best wel lang is :) een heel stuk langer als een normaal halstertouwtje iig! :D

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:56

Ik ben ook zeer tevreden over hun service en kwaliteit! Wel vond ik met rijden in het begin een bitloos hoofdstel met sidepull werking vaak wel fijner,omdat (bij mijn pony) de hulpen dan veel beter overkwamen. :)