Zijn er hier bezitters van een Deuber Quantum zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 06:44

Zoals de titel al zegt:

Ik ben opzoek naar een kort zadel welke verstelbaar is zodat ik hem op mijn beide paarden kan leggen, lees haflinger en fjord, een mee kan groeien.
Mij eerste interesse gaa uit naar het westernmodel, al lijkt het gewone mode met fenders mij ook handig omda je daar als je wilt dan weer he blad naar dressuur kunt wisselen.

Bij navraag naar enkele korte modellen van western werd ik door de zadel/maker hierop geattendeerd.

Be benieuwd hoe mensen het aanpassen van de breedte ervaren en het zit comfort?
Ook geschikt voor training in de bak?

Ik vind ze alleen verschrikkelijk duur, dus eigenlijk boven mijn bedachte budget 8-) maar dat zou dan gewoon langer sparen worden.

Wil dus graag vooraf zoveel mogelijk ervaringen horen, als die er zijn.
Model maakt me niet uit alle ervaringen welkom, foto erbij zou leuk zijn!

sasja0705

Re: Zijn er hier bezitters van een Deuber Quantum zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 07:07

Is een Espaniola ook geldig?de semiboomlose variant van Deuber Startrekk. Is niet helemaal zo duur maar ook nog behoorlijk prijzig:-)
Heb een S1 met lang zadelblad en die rij ik op mijn breede fries van 1,60- op manliefs smalle friese dame en... op mijn slanke ponu van 1,39 ( als ik m nog af en toe voor n kwartiertje rijd). Heb er een boom in, de traploos verstelbare zit in de planning, maar tot nu toe verbaast t me echt hoe mooi het gewicht bij alle drie verdeeld wordt. Moet mij nu eindelijk dens verdiepen in foto's uploaden... dan probeer ik t te laten zien...
Neem maar contact op met Equimaro, volgens mij hebben ze ook testzadels, zij is dealer van deuber

Woody2015

Re: Zijn er hier bezitters van een Deuber Quantum zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:46

Ik ben idd ook via equimaro op de Quantum getipt ;)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:40

Na, dan ben je ja in goede handen :-) dan kun je mooi de verschillende soorten proberen. Ben benieuwd, wat het uiteindelijk wordt...

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 06:23

Ja ik ook, op dnt koment ben ok nog puur in de oriëntatie fase.