Beris bitten kunststof, waar te koop (en te zien)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kerry_Tinker

Beris bitten kunststof, waar te koop (en te zien)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:25

Ik heb een vraagje over kunststof bitten.

Mijn paardje had wat moeilijkheden met het hoofdstel toen ik hem net had, na heel wat geprobeerd te hebben kwam ik uiteindelijk op een kunststof appelbitje (waterstang zie eerste foto) uit omdat ik dacht dat hij een hekel had aan het metaal in zijn mond. Vanaf dat moment is hij super makkelijk met het hoofdstel, probleem opgelost.

Afbeelding

Ik rijd hem altijd met een western hoofdstel, maar vind het huidige (bovenstaande) bitje met losse bitringen niet altijd even stabiel. Het bitje is verder niet kapot na nu een half jaar gebruik, maar het is ook niet kwalitatief super goed ofzo. Ik heb meerdere hoofdstellen en schroef nu altijd mijn appelbitje los en weer vast als ik wil rijden met een ander hoofdstel. Dus ik dacht, ik maak het mezelf makkelijk ik koop een tweede kunststof bitje.
Nu zag ik op agradi een Beris bitje, nooit eerder van gehoord, maar het ziet er goed en degelijk uit. Alleen....zo veel keus... mondstuk in soft, medium en hard en allerlei verschillende uitvoeringen, ik word er geen wijs uit. Dus ik dacht wellicht is er iemand hier die weet van een winkel in NL (of in Duitsland dichtbij de grens) die ze verkoopt en waar ik ze kan zien zodat ik een betere keus kan maken. Ik rijd voor mijn werk heel NL door dus de locatie van de winkel maakt me niet heel veel uit. Hopelijk kan iemand een tip geven.
Tips over andere bitjes van kunststof zijn ook van harte welkom!

Dit is het Beris bitje.
Afbeelding

Eigenlijk was ik op zoek naar dit bitje, en had deze via ebay besteld, maar nu bijna 2 maanden later is deze nog steeds niet binnen, dus ik heb de hoop een beetje opgegeven dat deze nog komt, al blijft de engelse aanbieder zeggen dat het onderweg is...;(
Afbeelding

P.s. ik wil alleen een ongebroken (stang) variant voor hem, enkel of dubbelgebroken vindt hij heel erg irritant...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:34

Anoniem

Re: Beris bitten kunststof, waar te koop (en te zien)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:05

Is België een probleem? Ben toevallig vandaag in de winkel geweest voor een bitje en daar hadden ze ook die Beris bitten (heb daar even naar gekeken omdat ik liefst ongebroken met tongvrijheid wilde, maar dat is het enige merk dat ze heeft en ik vind ze toch wat prijzig := ook omdat ik niet weet hoe hij op rubber/kunststof reageert). Winkel ligt in Helchteren (Limburg), is niet zo gek ver van de Nederlandse grens.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:40

Het moet wel echt te bezoeken winkel zijn dus de tip voor Helchteren is super! Alvast bedankt!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:42

Voor het geval dat je niet weet hoe je paard er op reageert vind ik het ook een duur bit om zomaar te gokken. Daarom koos ik destijds ook voor het water stang van happy mouth, die was maar 17 euro.. Nu ik weet hoe fijn hij hierop loopt durf ik de gok wel aan, hopelijk kunnen ze ergens goed adviseren over welke beris dan het beste geschikt is..

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:07

Je hebt ook nog een nathe bit en een sprenger hs duo bit, die lopen wat smaller naar het midden toe en geven dus meer ruimte voor de tong dan de beris bitten, ze zijn beide flexibeler dan happymouth, maar niet te als een rubberen bit,
Als je wilt kun je ze bij mij bekijken, ik heb ze beide gekocht en zeer tevreden,
Nathe is wat dikker 21mm
En sprenger is 16 mm