Beenbescherming, welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Friso_lover

Beenbescherming, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 17:48

Hallo,

Nu mijn paard alweer kreupel was kreeg ik de tip om sterke beenbescherming te gebruiken, maar nu zie ik opeens allemaal verschillende soorten! De 3 in 1 beenbeschermers, gewone peesbeschermers en weet ik veel hoeveel meer soorten er zijn. Maar welke zijn nou de beste voor extra steun zonder dat ze mijn paard in de weg lopen?
Ik heb een barokke fries met veel sok, en als het een beetje kan wil ik die sokken er niet af hebben :+

viphorse

Re: Beenbescherming, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:58

Ik weet niet wat je budget is maar ik zelf heb veredus carbon gel vento.
Zijn sterk en ze ademen ook nog .

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:04

Oeh, dat is wel een beetje boven mijn budget. Ik moet zo gauw mogelijk wat hebben dus sparen lukt niet echt :+
Mijn budget is ongeveer 50/60 euro.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:06

Ik heb pagony dressage boots.
En ik vind ze super

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:07

viphorse schreef:

Ik heb die toevallig net een uur geleden besteld :) Ben benieuwd hoe ze zijn!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:08

Wat is de reden van kreupelheid? Weet je zeker dat dat op te lossen is met beenbescherming?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:09

Mistymuis schreef:
En ik vind ze super

Geven ze genoeg steun? En zijn ze niet te warm voor 's zomers gebruik?

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:13

rindin schreef:
Wat is de reden van kreupelheid? Weet je zeker dat dat op te lossen is met beenbescherming?

Dat vroeg ik me ook al af.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:18

rindin schreef:

De DA dacht dat hij zich had verstapt of dat hij zichzelf aanstootte met zijn achterbeen, het was niet echt te achterhalen hoe het kwam omdat de kreupelheid na twee dagen weer over was. Dus toen kwam iemand met het idee om beenbescherming te gaan gebruiken. Ik ben er persoonlijk op tegen bij Friezen omdat je de sokken dan verbergt, maar als het om Friso's gezondheid gaat kan me die sokken niks schelen. Als het werkt is het mooi, als het niet werkt was het altijd de moeite waard om te proberen.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:23

Dat had ik ook met mijn verzorgpony, zij tikt zo erg met haar achterbenen tegen elkaar dat ze wondjes kreeg en kreupel ging lopen, ik heb toen kogel + kogelbeschermers (ze tikt als ze heel druk is met haar achterbenen tegen haar voorbenen aan in de galop oid) gekocht van Pagony. En dan dat de kogelbeschermers net zoals de peesbeschermers om het been heen zitten, dus niet alleen maar aan één kant, want dan tikte zo zo erg dat ze gewoon ronddraaiden.

Ik weet de naam even niet maar misschien dat je er iets mee kan, succes! ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:26

Zorg er vooral voor dat de bescherming die je kiest genoeg ventileert, zodat het er niet te warm onder wordt (zeker in combi met warme friese sokken). Dan maak je namelijk al snel meer stuk dan het oplost.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:28

Cerilene_ schreef:
Zorg er vooral voor dat de bescherming die je kiest genoeg ventileert, zodat het er niet te warm onder wordt (zeker in combi met warme friese sokken). Dan maak je namelijk al snel meer stuk dan het oplost.

Jaa daar was ik me van bewust, omdat ik ze dus 's zomers ook ga gebruiken moeten ze wel ademen. Heb je misschien zelf ook ideeën welke ik het beste kan nemen?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:33

Er zijn hier vast wel mensen die daarvan goede voorbeelden weten. Ik ben zelf juist jaren geleden gestopt met het gebruik van beenbescherming, omdat het me toch te warm werd onder alle soorten die ik geprobeerd heb en mijn merrie een peesblessure heeft opgelopen die daar wellicht mede mee te maken heeft gehad. Mijn merrie heb ik sindsdien alleen nog maar met blote beentjes gereden. Helaas is de peesblessure nooit meer echt goed gekomen waardoor ze alleen nog zeer recreatief gebruikt wordt en beenbescherming dus helemaal overbodig is geworden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:37

plovesb schreef:
viphorse schreef:

Ik heb die toevallig net een uur geleden besteld :) Ben benieuwd hoe ze zijn!

Kan je vertellen ze zijn echt super +:)+

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:40

Friso_lover schreef:
Mistymuis schreef:
En ik vind ze super

Geven ze genoeg steun? En zijn ze niet te warm voor 's zomers gebruik?

als je die zou willen, koop dan liever die van BR :)) pagony, horze, ... hebben mindere kwaliteit.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:46

BR is dus een goed merk? Meer merken die ik moet ontwijken of juist moet bekijken?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:52

Als het over Pro Max'en gaat zeker. Stalgenoot heeft die van Pagony en Horze beide gehad en na 2 weken zaten er al gaten in van het strijken van haar paard.

Verder zou ik vooral kijken naar bescherming die goed ventileert :j er staan er volgens mij op boktmarkt :) de naam ontglipt me even, maar ze zijn er in het wit, bruin en zwart als ik mij niet vergis en ze hebben 'gaten' :)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:57

LOLLYYwood schreef:
Als het over Pro Max'en gaat zeker. Stalgenoot heeft die van Pagony en Horze beide gehad en na 2 weken zaten er al gaten in van het strijken van haar paard.

Verder zou ik vooral kijken naar bescherming die goed ventileert :j er staan er volgens mij op boktmarkt :) de naam ontglipt me even, maar ze zijn er in het wit, bruin en zwart als ik mij niet vergis en ze hebben 'gaten' :)

Je bedoelt de massion air? Die staan op bokt voor 85 euro := gaat me ietsje te ver.
De Pro Max'en ventileren niet voldoende?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:04

En heeft er iemand ervaring met de 3 in 1 beenbeschermers? Lijken me namelijk ook wel stevig, maar de meesten zijn van neopreen en weet niet of dat wel zo veel steun geeft.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:07

Ik rij mijn paard met 3 in 1 beschermers (van HH) omdat hij zijn benen nog wel eens langs de bakrand wilt halen tijdens het rijden. Ik heb niet het idee dat ze enige steun geven, maar ze voldoen wel voor mijn doel: bescherming tegen wondjes door het aanraken van de bakrand.

Ze zitten vrij los, en zijn benen zijn niet warm na het rijden, of in ieder geval niet warmer als de rest. Heb alleen niet het idee dat ze steun geven.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 20:10

Oh, dus dat word ook al niks :=

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:15

ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat peesbeschermers steun geven, bandages geven toch steun?

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:27

Ik dacht dat bandages juist geen steun geven, heb altijd te horen gekregen dat bandages meer voor de bloedsomloop beter was dan peesbeschermers. De meesten gebruiken bandages voor de sier.
Die dingen moeten ook behoorlijk precies omgedaan worden omdat ze ook de bloedsomloop kunnen afknellen als ze te strak zitten.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 08:54

Iemand ervaring met de HH memoryfoam? Bieden die genoeg steun en bescherming?

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:02

Ik heb de hh air 3 in 1 memoryfoam. Ze beschermen genoeg tegen aantikken en strijken en bij mijn merrie worden de benen ook niet warm. let bij een fries op de maar. Veel merken passen niet. Waar ik echt enthiousiast over ben zijn de usg 3 in 1. Daar zitten 2 extra verstevigingen in om de pees extra te beschermen.