Hoe anatomische dressuursingel Horze omdoen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laure

Hoe anatomische dressuursingel Horze omdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:03

Mijn gewone dressuursingel was kapot, dus heb ik besloten om een anatomische lederen singel aan te schaffen.
Op internet lees ik altijd dat de uitsparingen naar voor moeten (dus richting de voorbenen). Maar bij mijn singel kan ik er niet echt aan uit. Ik vraag het liever eerst, dan zomaar iets te proberen.
Weet iemand hoe ik hem moet omdoen?

Afbeelding
Foto komt van Horze.nl

Killed

Re: Hoe anatomische dressuursingel Horze omdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:05

Volgens mij moeten de voorbenen van het paard aan de bovenkant van jouw foto zitten.
(als je snapt wat ik bedoel :P )

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:07

Dat denk ik ook. De onderste "bobbel"is groter en breder dan de bovenste, dus neem aan dat die naar de achterkant moet

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:09

Ik denk juist de onderkant achter de voorbenen, dan is de uitsnijding bij de elleboog zodat die vrij ligt. Snap je het nog haha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:10

BelRosa schreef:
Ik denk juist de onderkant achter de voorbenen, dan is de uitsnijding bij de elleboog zodat die vrij ligt. Snap je het nog haha

Juist... zo moet hij!

Maar heel anatomisch is hij niet hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:11

BelRosa schreef:

Dit denk ik ook!!!

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 12:12

Mijn buikgevoel zei ook de onderkant achter de voorbenen, omdat die uitsparing groter is voor de benen. De bovenkant lijkt mij smal. Maar ik weet het gewoon niet meer :D
Misschien dat ik best nog wat meer reacties afwacht dan. Toch al bedankt!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:12

Onderkant naar de benen van het paard toe. 100%.
Bij dat golvende aan de voorkant, dan kan je paard niet zo makkelijk meer lopenxD dan gaat de singel echt inde weg zitten.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:13

Ik denk met de onderste bobbel naar de voorbenen moet wijzen. Dit omdat de singel dan uitsparingen heeft voor de voorbenen. Andersom lijkt mij minder logisch. Het logo komt dan onder je rechterzweetblad te liggen zogezegd. Ik heb een curved Wowsingel die er op lijkt en daar moet je boog ook naar de voorbenen wijzen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:42

Onderkant naar voren :) Kun je ook zien aan hoe het ringetje voor de hulpteugels zit.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:46

Goh, wat een lastige singel! Bij mijn singel is de bovenkant (van het plaatje) recht en moet de bobbel aan de onderkant tussen de voorbenen. Ik ben benieuwd naar de werking van al die kleine bobbels..

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:13

Dit is inderdaad wel een lastige.. misschien kan je het even navragen bij de (web?)winkel waar je hem hebt gekocht of Horze even een mailtje sturen. Als je antwoord krijgt van Horze dan weet je het in ieder geval zeker :o

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:16

Zie je aan de rechterkant op de foto dat embleempje zitten? Dat is de kant waar je gaat aan singelen. Daarom zit ie aan 1 kant wel en de andere kant niet ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:19

chocobroodje schreef:
Zie je aan de rechterkant op de foto dat embleempje zitten? Dat is de kant waar je gaat aan singelen. Daarom zit ie aan 1 kant wel en de andere kant niet ;)

Maar je singelt je paard toch meestal links aan? Althans, links zadel je op? Ik wel iig. :Y)

Ik zeg ook onderkant van de foto achter de voorbenen, zo zit een anatomische singel ook zonder die golf aan de andere kant. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:48

Ja dan klopt het toch? Het embleem zit op de foto rechts maar dat moet dus aan de linkerkant van je zadel komen.. Snap ie ;) Gewoon omdraaien in je hoofd en dan klopt het

MarrieLeen schreef:
chocobroodje schreef:

Maar je singelt je paard toch meestal links aan? Althans, links zadel je op? Ik wel iig. :Y)

Ik zeg ook onderkant van de foto achter de voorbenen, zo zit een anatomische singel ook zonder die golf aan de andere kant. :)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:56

Ik wel snappie maar jij niet snappie, volgens mij. :+ Je ziet nu de buitenkant van de singel..
Als dan het embleempje links moet zitten, zit de kant met de kleine golfjes aan de kant van de voorbenen.
Dus het embleem moet rechts onder je zweetblad en dan de grote golf tussen de voorbenen.

Sorry als we allebei hetzelfde bedoelen maar gewoon langs elkaar heen praten. :=