Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 19:37

Beste bokkers,

Na 2 jaar van stoeien met die stomme dekens, wil ik nu eens wat meer geld uitgeven aan een goede deken. Mijn oog is gevallen op de bucas power turnout extra. Ik vind dat ze best duur zijn, daarom ben ik eerst op zoek naar ervaringen.
Mijn paard is wat smal gebouwd, 163 hoog (ongeveer) en heeft een hoge schoft. Heeft iemand van jullie ook een smal paard met een hoge schoft? Hoe bevalt daarvan de pasvorm? Regenen de dekens in? Blijven ze goed liggen? Heeft iemand ook de hals gekocht en hoe past die?
Ook ben ik benieuwd naar de sterkte. Meneer staat met 2 andere paarden. Ze zijn niet echte slopers, maar willen tijdens het spelen nog wel eens in de dekens happen. Kan de deken daar tegen? Scheurt het snel of juist helemaal niet?
Verder ben ik benieuwd naar de stay-dry voering. Werkt die echt zo goed als ze beweren? Kun je de deken op een bezweet paard leggen en hoef je je dan geen zorgen meer te maken? Hoe is de warmte van de deken verder? Merk je echt verschil met de andere merken?
Als laatste ben ik nieuwsgierig naar de levensduur van deze dekens. Hoelang heb jij je deken al en hoe is het na die jaren met de kwaliteit van de dekens?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Fotografie91

Re: Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:42

Ik heb een ouder type met de andere sluitingen en mijn smalle kwpn'er heeft hem vorig jaar opgehad en lag super.
en die van die van mij is in ieder geval super sterk overigens raad ik je aan even in de Divoza te gaan kijken daar lieten ze mij de voering en de buitenstof zien en voelen.
de voering maaktte ze kledder nat onder de kraan en echt waar binnen een halve minuut was het opgedroogd!
tevens lieten ze zien dat de buitenstof echt niet te scheuren is ingeknipt scheurde het niet door.
je moet het echt met eigen ogen zien zo bijzonder!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:45

Bedankt voor je reactie! Helaas is Divoza al gauw een uur rijden voor mij en alleen voor een demonstratie van de deken, wordt dat voor mij te gek ;)

Zijn er verder nog reacties??

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:52

Ik heb zelf ook een Bucas deken alleen niet de winterversie. Ik ben heel erg tevreden over de deken en ook over de stay-dray voering. Dat vond ik echt een uitkomst.
Verder zijn ze stevig en degelijk en gaan niet snel kapot.
Ik had een wat smaller paard met een iets verhoogde maar lang doorlopende schoft. Deken lag hier prima op.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 18:55

Bedankt lucifertje! Leg jij de deken er wel eens op als ie nog nat is van het zweet? Hoe groot is de groep waar je paardje in staat en staat er een sloper tussen?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:56

Als je dan toch geld uit wilt geven is dit een heel goede keuze. Ik had een bucas turnout 300 gram met daaronder een staldeken die heel stabiel bleef liggen (weet het merk niet meer) en dat werkte super omdat als het nog niet echt koud is je dan de onderdeken weg kunt laten. Hij was NOOIT nat onder de deken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 18:58

Ik heb sinds vorig jaar de Bucas Smartex Medium. Ook op een wat smaller paard met een hoge schoft. Hij ligt als een huis, nergens schuurplekken, 100% waterdicht.
De medium is geschikt voor temperaturen van -10 tot +14 graden (!). Hij is niet heel dik, maar isoleert erg goed. Door z'n binnenvoering neemt ie erg goed zweet op --> kan hem zo op een nat paard leggen.

Ik ben er zeer tevreden over!

Edit: die van mij is sloper Nr.1, maar deze deken houdt het prima!
Laatst bijgewerkt door Rindin op 17-09-13 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:00

Mijn paard past helaas geen Bucas, de kont van de deken heeft teveel naad/pasvorm voor zijn stiekem blijkbaar brede billen. Het is verder nl. een heel rank paard maar zoveel dekens verder weet ik dat hij een deken nodig heeft die achteraan niet te erg in vorm gestikt is.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:01

Bedankt mrie. Idd...als je dan toch geld uit gaat geven ;)

Rindin: ik kan nergens informatie vinden over de power turnout medium? Alleen de power turnout en die vind ik weer net ff te duur en ik wilde eigenlijk ook van het dekens wisselen af :)
Die binnenvoering werkt dus echt. Daar ben ik erg blij om...in ieder geval weer een pluspunt gevonden!
Mag ik vragen wat voor ras jouw paardje is?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:02

ik heb al jaren bucas dekens. Dekens liggen perfect, de stay dry fleece is geweldig en de kwaliteit en leefduur is ook goed!!
Mijn dekens zien er na jaren nog perfect uit.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:02

Mijn paard is over het algemeen vrij smal, dus ook de billen zijn niet echt denderend ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:02

Dieselpaard schreef:
Bedankt mrie. Idd...als je dan toch geld uit gaat geven ;)

Rindin: ik kan nergens informatie vinden over de power turnout medium? Alleen de power turnout en die vind ik weer net ff te duur en ik wilde eigenlijk ook van het dekens wisselen af :)
Die binnenvoering werkt dus echt. Daar ben ik erg blij om...in ieder geval weer een pluspunt gevonden!
Mag ik vragen wat voor ras jouw paardje is?

Sorry, verkeerd gezegd. Heb het al gewijzigd, ik heb de Bucas Smartex Medium :o Sorry!

Deze:
http://www.agradi.nl/bucas-smartex-medi ... 15-165.htm

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:04

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:04

Nog iets positiefs over bucas: de levensduur is lang! Bedankt tamaramt! Mag ik vragen in wat voor groep jouw paardje staat? Speelt ie veel, wordt er wel eens aan de dekens getrokken? En hoe is je paard gebouwd? Breed, smal? Hoge schoft, gewone schoft?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:04

Dieselpaard schreef:
Mijn paard is over het algemeen vrij smal, dus ook de billen zijn niet echt denderend ;)

Dacht ik van de mijne ook hahaha.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:06

@mrie: die kan ik ook nog in mijn hoofd houden. Ik heb alleen het vermoeden dat we dit jaar een vrij koude winter tegemoet gaan en dat die -10 nog wel eens te kort zou kunnen zijn. De gevoelstemperatuur ligt soms nog wel eens wat lager en voor 50 euro extra heb ik die andere deken. Wel een goeie tip trouwens!

edit: @mrie: de mijne heeft wat meer schoft, lijkt van de voorkant net zo smal, maar heeft aan de achterkant duidelijk minder bil.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:07

Dieselpaard schreef:
Nog iets positiefs over bucas: de levensduur is lang! Bedankt tamaramt! Mag ik vragen in wat voor groep jouw paardje staat? Speelt ie veel, wordt er wel eens aan de dekens getrokken? En hoe is je paard gebouwd? Breed, smal? Hoge schoft, gewone schoft?

Mijn vorige paard stond tussen 3 speelse jonge ruinen.
Mijn huidige paard(ook alweer 3,5jaar) staat tussen 3 merries van versch.leeftijden, wel speels vaak.
Mijn paard staat alle dagen van het jaar buiten voor minimaal 7/8 uur per dag.
Mijn huidige paard is een groot paard met normale bouw
Mijn vorige paard was smal en lang

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 19:08

Fijn tamarant! Aan die informatie heb ik echt wat! Zo word ik langzamerhand wat zekerder van mijn keuze :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:11

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:12

Ik ben inmiddels in het bezit van meerdere Bucas dekens en erg tevreden!
Mijn paarden zijn ook niet breed en dat past als gegoten.
Voor buiten heb ik een Freedom en een Irish, houden zich super!
De staldeken van Bucas heeft een staydry voering, ik vind dit 's winters echt een uitkomst! Niet meer wisselen, heerlijk

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:17

Ik heb de bucas sunshower(deze pasvorm is iets minder), de bucas smartex rain en de bucas smartex turnout; deze laatste is 570 gram en die heeft ze dus op in de winter als ze geschoren is
De laatste 2 dekens hebben beide een stay dry fleece voering; super fijn! :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:23

voor mijn vorige paardje (KWPN) had ik deze deken:

http://www.agradi.nl/bucas-power-turnou ... 15-165.htm

ik was ook zeer tevreden over de pasvorm

hij stond in een paarden ruinen groep (en daar zaten rotzakken tussen) van een paard of 20 en deken heeft het gewoon overleefd
echt een ideale deken, geen gewissel meer van dekens
en zoals al eerder is gezegd kan het ook gewoon op een bezweet paard gelegd worden

dit is de eerste winter met deken voor mijn huidige pony dus heb nu goedkopere dekens
als ie volgend jaar winter ver uitgegroeid is (hij is pas 4 geworden) krijgt ie ook deze Bucas! :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:18

Ik heb de smartex extra gehad. Was super tevreden!

Verleden tijd dus. 1 waarschuwing: laat de deken professioneel reinigen!!!

Ik dacht dat ik dat gedaan had, maar kreeg 'm zo lek als wat terug. De deken was niet aan de buitenlucht gedroogd en de teflon laag was pleite. De wasservice wees naar fabrikant en omgekeerd. En ik zat met een onbruikbare deken van 3 jaar oud die ik na 1 keer wassen kon weggooien. -:(-

Ik kreeg pas na zoveel pijn en moeite een oplossing van Bucas, dat ik uit pure frustratie een Rambo heb besteld deze week. Blijkt die qua model niet te passen en moet ik tóch weer een Bucas. }:0

Mijn merrie is 1.63, normale schoft, bloederig type. Deken lijkt voor haar gemaakt, past perfect.

Ik ga nu voor de power turnout extra.

Oh ja... Onder smartex kon ik makkelijk Rambo liners kwijt bij extreme kou. I know, absurd, maar ik heb een echte koukleum :brr: (en ik heb het geaccepteerd :+ )

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:19

Ik heb slechte ervaringen met bucas ik zou eerder voor Horseware kiezen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 10:18

@Olympia96: ik was mijn dekens echt nooit...klinkt misschien niet zo fris, maar ik heb liever een vieze deken die goed is dan een schone deken die lek is ;).

@tooske: wat voor slechte ervaring heb je dan met de bucas power turnout?