winterdeken bijtproof

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

delvira

winterdeken bijtproof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:37

voor mijn paard, die echt elke deken kan slopen, ben ik op zoek naar een supersterke winterdeken.
wie kan mij hierover info geven???

Kitty_

Re: winterdeken bijtproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:05

Kies een deken van 1800 denier polyester, of nog beter van nylon. Agradi heeft een deken van 2500 denier nylon( sectolin), maar alleen in maat 195. Bucas, Rambo en Fedimax hebben ook sterke dekens

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:08

Oerdegelijke helaas wel lelijke canvas dekens e dan die zware

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:32

Dekens die niet kapot kunnen bestaan niet. Als een paard een deken kapot wil maken lukt dat altijd, helemaal als ze in elkaars dekens gaan happen.

Probeer een deken te zoeken met zoveel mogelijk Dernier en ripstop (dan zijn er dikkere draden door de stof geweven om een scheurtje te stoppen). 600D is meest gangbaar en heel snel kapot. 1200D is al wat sterker maar bij een sloper zou ik eerder voor 1800D kiezen. Je kan ook een deken van ballistic nylon overwegen, die zijn ook erg sterk. Ik geloof dat Bucas die heeft.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:35

jawel. die bestaan leonieke. mn vorige bijrijdpaard had zon new Zeeland deken. zwaar en niet kapot te . loodzwaar en spuuglelijk maar wel supersterk

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:14

Miekje23 schreef:
jawel. die bestaan leonieke. mn vorige bijrijdpaard had zon new Zeeland deken. zwaar en niet kapot te . loodzwaar en spuuglelijk maar wel supersterk

Ook die hebben ze hier aan gort getrokken. Ik heb ondertussen echt alles al gehad :') .

Maar het is absoluut waar dat de ene het langer volhoudt dan de ander :) .

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:30

Waar trekken ze aan? Je hebt ook paarden die de voorgesp beet pakken, daarvoor kan een hengstendeken al heel goed helpen.

Tegen het staartenbijten hier spuiten wij de staarten in met een vies goedje in een spuitbus. Stinkt een uur in de wind, maar helpt perfect. Ben even de naam kwijt maar kan het straks wel opzoeken. Is ook de bedoeling het te gaan gebruiken bij de dekens.