Sinds een paar maanden ben ik de trotse eigenaar van een jonge PRE. We zijn met een oud zadeltje begonnen met rijden, maar nu ben ik op zoek naar beter exemplaar. Een nieuw A-merk zadel leek me niet nodig voor een paard dat vast nog veel gaat veranderen, daarom ben ik voor een tweedehands gaan kijken. Vandaag heb ik er een meegenomen om te passen. Nu weet ik dat je een zadelmaker/passer nodig hebt om te zien of het echt goed past, maar ik zou graag alvast horen wat anderen ervan denken. Nu kan ik m namelijk nog terug brengen.
Het gaat hierom:

Ter informatie, zn rug:

Wat vinden jullie van de lengte: is het te lang? (hij heeft een korte rug, mocht dat nog niet opgevallen zijn)
En wat te denken van de ligging? De singel loopt niet loodrecht naar beneden, maar als ie dat wel deed, dan zou hij weer ver naar achteren zitten.
Verdere info:
- de boom lijkt breed genoeg: de kussens sluiten aan en ik meet ongeveer 3 vingers ruimte boven de schoft
- de kussens van voor naar achteren lijken aan te sluiten; geen brug
- het kussenkanaal is breed genoeg
- het klappert niet
Ik zit dus erg te twijfelen wat ik moet doen, het is een mooi zadel, maar het gaat natuurlijk om de pasvorm.
Elke mening is welkom!
Chantal