Opmeten v/d mini-shetlander....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Opmeten v/d mini-shetlander....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:21

Hoi,

Volgens mij staat dit topic bij 'Harnachement' wel goed. Zo niet, verplaats het dan maar :)

Ik ben nog steeds radeloos, ik zoek een leuke fleece/vliegendeken voor mijn mini-shetlander. Allereerst, deze heb ik gevonden. Dus dat is het probleem niet... Maar die maten. :roll:

Nou zou ik mijn pony graag willen opmeten, ik heb hier echter geen verstand van. Ik heb (als het goed is) begrepen dat je zo moet meten; Vanaf de schoft naar bijna de onderkant van de billen. Nu weet ik niet of dat goed is, dus hier wil ik graag tips over! :D
Nu nog iets; Stel je hebt het opgemeten, zijn die centimeters dan ook de maat? Of moet je er iets bij optellen? Is er een verschil tussen de boven- en ondermaat?

Nog even ter informatie :list:
Mini-shetlander
82 cm schofthoogte
Precies netjes gebouwd. Niet zoals 'de ouderwetse shet'. Maar best slank gebouwd.
——————————————
Alvast bedankt voor de antwoorden, groetjes!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:25

Laatst bijgewerkt door Kidde op 14-09-13 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:25

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 19:38

brechtje122 schreef:
Het beste kan je de onderlengte meten. Dat doe je op deze manier:
http://www.agradi.nl/cusimages/Dekenmaat-meten.jpg

Je moet wel opletten dat je als je een deken gaat kopen de onderlengte niet met de bovenlengte verward.

Edit: Hier zie je het verschil tussen boven- en onderlengte: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6FZGPAU.jpg
1 en 2 is bovenlengte en 3 is de onderlengte. Het aantal gemeten centimeters is inderdaad de maat.

Bedankt, hier heb ik wat aan :) Ik zal mijn pony morgen opmeten, ik zet de uitkomsten wel weer hier neer. Hopelijk kunnen jullie me weer verder helpen :D