Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
StableDoor schreef:Ik ken iemand die bij de Koninklijke Stallen werkt en rijdt, die zegt dat dat is voor als er een teugel breekt, dan hebben ze nog een soort 'reserveteugel'. Je kan het natuurlijk niet hebben dat je met een kapotte teugel in een parade door Den Haag rijdt!

shirleyp schreef:StableDoor schreef:Ik ken iemand die bij de Koninklijke Stallen werkt en rijdt, die zegt dat dat is voor als er een teugel breekt, dan hebben ze nog een soort 'reserveteugel'. Je kan het natuurlijk niet hebben dat je met een kapotte teugel in een parade door Den Haag rijdt!
Fatsoenlijk onderhouden tegels breken toch niet zo snel? Hebben ze ook een dubbele singel en dubbele beugelriemen? Die knappen net zo vaak...
StableDoor schreef:Het is niet mijn idee
Vind het gewoon vreemd dat dit in geval van de teugel wel wordt gedaan, terwijl een singelstoot of beugelriem ook regelmatig knapt en me dat ook niet handig lijkt midden in een stad
. Gert-Jan Bruggink heeft laatst een rit uitgereden met een gebroken teugel.shirleyp schreef:StableDoor schreef:Het is niet mijn idee
Was ook niet mijn bedoeling om jou er een aan te tikken hoorVind het gewoon vreemd dat dit in geval van de teugel wel wordt gedaan, terwijl een singelstoot of beugelriem ook regelmatig knapt en me dat ook niet handig lijkt midden in een stad
. Gert-Jan Bruggink heeft laatst een rit uitgereden met een gebroken teugel.
Hoe zit het dan eigenlijk met ME'ers te paard? Rijden die ook met dubbele teugels? De 'knapkans' lijkt me daar groter dan op Prinsjesdag?
StableDoor schreef:Met prinsjesdag rijden de meeste gewoon zonder stang en trens, ten minste, bij de repetities was het zonder, op enkele uitzonderingen na.

Sheran schreef:Vroeger bij mijn ponyclub moest je bij wedstrijden ook met dubbele teugel rijden, dat hoorde bij het tenue. Een stukje traditie. En de druk wordt inderdaad misschien ook wat regelmatiger verdeeld.
vroeger werd er idd bij de landelijke ponyclubs veel met dubbele teugels gereden op de trens, reden weet ik niet of t verplicht was weet ik ook niet. knollentuin schreef:Sheran schreef:Vroeger bij mijn ponyclub moest je bij wedstrijden ook met dubbele teugel rijden, dat hoorde bij het tenue. Een stukje traditie. En de druk wordt inderdaad misschien ook wat regelmatiger verdeeld.
vroeger werd er idd bij de landelijke ponyclubs veel met dubbele teugels gereden op de trens, reden weet ik niet of t verplicht was weet ik ook niet.
Vond t altijd wel bijzonder om te zien, vraag me dan nu meteen af of het nog toegestaan is op wedstrijden?
ik heb ook nog zo op wedstrijd rond gereden, toen was dat heel normaal! (ik ben 40
) listiglistje schreef:knollentuin schreef:
vroeger werd er idd bij de landelijke ponyclubs veel met dubbele teugels gereden op de trens, reden weet ik niet of t verplicht was weet ik ook niet.
Vond t altijd wel bijzonder om te zien, vraag me dan nu meteen af of het nog toegestaan is op wedstrijden?
ik heb ook nog zo op wedstrijd rond gereden, toen was dat heel normaal! (ik ben 40
)
M_D_H schreef:omdat de ruiters tijdens prinsjesdag wel met stang en trens rijden...
het is dus tijdens de trainingen gewoon voor het gevoel van de dubbele teugel (dit is in ieder geval de reden dat de marechaussee met dubbele teugels rijd tijdens de trainingen)