Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
)
word ik toch blij van de gelzitting die erin zit. Heb wel getwijfeld om het te kopen aangezien ik veel negatieve verhalen las, maar als je kijkt zijn de verhalen voornamelijk met betrekking tot de verkoopster en niet gericht op de zadels an sich.sylva schreef:Vandaar dat ik besloten heb dat de Barefoot gaat. Maar dat betekent dus weer over naar een boomzadel.
Barefoot werkt niet dús het word een boomzadel. Er zijn natuurlijk nog veel meer boomloze en semi-boomloze zadels. Juist met een pony die zo veranderlijk is, is het denk ik zeker de moeite waard om je daar eens in te verdiepen 
Dan ben je waarschijnlijk het snelst klaar met zoeken en weer lekker aan het rijden. sjouk_L schreef:ik heb zelf een stubben roxanne zadel, en ik.ben eigenlijk nog geen paarden tegengekomen waar het zadel niet op past. verder zit het zadel heerlijk, in de stubben siegfried zit ik minder fijn.
juleke schreef:sjouk_L schreef:ik heb zelf een stubben roxanne zadel, en ik.ben eigenlijk nog geen paarden tegengekomen waar het zadel niet op past. verder zit het zadel heerlijk, in de stubben siegfried zit ik minder fijn.
Het grote probleem met stubben is dat ze op elk paard lijken te passen. LIJKEN inderdaad. Op het zicht liggen ze goed, maar als je dan gaat voelen (en weet wat je moet voelen), krijg je toch bij de meeste paarden een te grote druk achteraan. Dit wordt veroorzaakt door de vorm van de boom en daar is niets aan aan te passen.
Best zonde eigenlijk. Het zijn hele mooie zadels van een geweldige kwaliteit. Stubben probeert ook op heel veel vlakken inovatief te zijn. Jammer dat ze zo stug die banaanboom blijven aanhouden.
TS: tenzij jouw paard een achteraan holle rug heeft, zou ik stubben links laten liggen.
sylva schreef:Zou je dit misschien willen/kunnen toelichten? Ik ben erg benieuwd wat je hiermee bedoeld, omdat ik dit nog niet ben tegengekomen. Geldt jouw argument ook als er niet 'zomaar' een zadel opgelegd wordt van Stubben, maar ook als er een zadelmaker aan te pas komt die verschillende types Stubben heeft en het zadel opmeet? Alvast bedankt voor je reactie!
Mando, mocht ik ineens fan worden van Equestor, dan hoor je het

juleke schreef:Voor een stubbenzadel zou het holletje achteraan moeten zitten.
juleke schreef:Helaas zijn er maar weinig paarden waar een stubben echt op past.
juleke schreef:Ik heb hier 3 stubbenzadels in mijn zadelkamer waarvan er geen enkele past op mijn paard.
sylva schreef:Maar is jouw conclusie dan dus, als ik het heel kort door de bocht verwoord; een Stubben past alléén op een paardenrug die hol is? Is dat niet een gedurfde uitspraak? Is er nooit een vorm van onderzoek oid hiernaar gedaan?
sylva schreef:Maar is jouw conclusie dan dus, als ik het heel kort door de bocht verwoord; een Stubben past alléén op een paardenrug die hol is? Is dat niet een gedurfde uitspraak? Is er nooit een vorm van onderzoek oid hiernaar gedaan?
[***] schreef:juleke schreef:Voor een stubbenzadel zou het holletje achteraan moeten zitten.
Waar zou dat "holletje" volgens jou dan moeten zitten?
[***] schreef:juleke schreef:Helaas zijn er maar weinig paarden waar een stubben echt op past.
Dit begrijp ik niet helemaal. Zou de jarenlange ervaring van Stubben en de ervaringen van veel positieve gebruikers, nu werkelijk helemaal niets voorstellen? Wat is het voordeel voor Stubben om een zadelboom te gebruiken die zo slecht is dat hij bijna op geen enkel paard past?
[***] schreef:juleke schreef:Ik heb hier 3 stubbenzadels in mijn zadelkamer waarvan er geen enkele past op mijn paard.
Waarom een derde Stubben kopen als je al zo'n slechte ervaring hebt met 2 andere Stubbenzadels op jouw paard?
[***] schreef:Ik hoop niet dat je mij verkeerd begrijpt, maar zoals ik het zie heb jij een slechte ervaring met Stubben zadels. Heeft jouw paard niet een bijzondere rug? Aangezien hij ook al een rugprobleem heeft?