ponyzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Promisse

ponyzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 20:55

Ik ben op zoek naar een zadeltje voor onze Welsh van 1.23 m. Mijn dochter heeft broekmaat 145.
Ik zou graag willen weten welke merken ponyzadels zachte kussens hebben. De zadels die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn echt waardeloos. Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoeveel inch ik moet hebben. Ik schat 14 0f 14,5 als dat bestaat.
Kunnen jullie mij info geven over verschillende merken zodat ik weet wat ik zoeken moet? Het moet nl een tweedehandsje worden want ze moet het zelf betalen.

NienSCHaap

Re: ponyzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:40

Rider Pro hebben leuke en betaalbare kunststof zadeltjes te koop voor ook de kleinste onder ons.
De zadels beginnen bij 14 inch en 15 inch maten.
Even gauw een linkje erbij gevoegd voor je idee http://www.agradi.nl/rider-pro-veelzijd ... 4-inch.htm

Hoeveel inch je kunt hebben ligt ook wel erg aan de rug van je pony, laat daarom je zadel wel controleren door een kundige zadelmaker/passer voor een hoop rijplezier :D !

Cemlys

Re: ponyzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:26

Ik heb op mijn meeste welsh pony's een bates pony dressuur/show liggen, leer, verwisselbare boom, 4 singelstoten ipv 3 (waardoor je het zadel nog stabieler kunt leggen),...
en voor kinderen zitten ze heerlijk, de kussentjes bevatten cair, dus zowiezo erg fijn en zacht.