Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:42

Even een paar voorbeeldjes waar ik mij over verbaas qua prijs:

Fairfax dressuursingel €295
Schumacher dressuursingel €159,95
Schumacher Munchen hoofdstel €550
Passier Neptune hoofdstel €299
Sprenger & Myler bitten meer dan €100
Jerr Stirup beugels €174 (hier op de bokt markt)
Samshield Christal cap €1095
Coutoure Hippique plastron €55
Bron: http://www.divoza.com

Wordt dit nou serieus verkocht? Waarom is hier überhaupt een markt voor? :+ Is er iemand op bokt die dit koopt/zou kopen? Ik snap best dat je een keer iets mooiers wil dan het €20 pagonyhoofdstel (die het trouwens prima doet) maar deze spullen zijn toch overprized?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:47

Ik heb wel een Schumacher hoofdstel gehad,voor de helft van de prijs die jij hebt geplaatst en het was een tweedehandsje. Een rib uit mijn lif maar een limited edition en wat een kwaliteit +:)+

Maar nee dat was eenmalig en ik doe dat niet meer(kan het ook niet meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:49

Wat ik lees over die dressuursingel is dat je die eerst mag testen, en dan houden als hij bevalt, en dat de nodige mensen ondervinden dat hun paard daar heel erg veel beter van gaat lopen.
Mocht het echt zoveel verschil uitmaken, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Bij een plastron of beugels kan ik me dat veel minder goed voorstellen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:49

Nooit van m'n leven zou ik zoiets kopen, ben het niet waard en m'n paarden ook niet, haha.
Zo vind ik ook zadels van 3000 euro of duurder belachelijk er zijn zat zadels tekoop die ook goed passen en mooi zijn voor onder de 1000 euro.. Net als (winter) dekens die 300-400 euro kosten. Heb toevallig net weer een lading besteld 30 euro per stuk, en goede kwaliteit!

Destination

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:50

Ik zag ook al een leren halster van Stübben voor €120 ongeveer en een bijpassend halstertouw voor €60 (?)

Badeendje

Tsja, je moet de mensen die belachelijk veel verdienen ook een kans geven om hun geld weer kwijt te raken he xD. Zou het zelf nooit kopen, investeer ik liever in goede lessen.

Caatje87

Sprengerbitten koop ik wel, die vind ik echt het beste en dat vind ik een heel belangrijk onderdeel van het paardrijden, dus daar bespaar ik niet op.
Maar voor de rest vind ik het ook echt niet leuk meer..

Fellow

Ach.. Als je het geld ervoor hebt..
Zolang er ook nog spullen op de markt blijven in de lagere prijsklasses hoor je mij niet zeuren.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:51

Ik ben dolblij met mijn fairfax-singel en had er zo het dubbele voor neergelegd (bij wijze van spreken). Mijn paard is na jaren best extreme singeldwang, nu een heel stuk gelukkiger bij het zadelen.

Ik leg dus graag geld neer voor dingen die het waard zijn. Over het algemeen kan ik zeggen dat mijn paard de dure dingen heeft (zadel, hoofdstel) en in de uitverkoopjes (harry horse broeken enz.).

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:51

Jazeker; ik ben groot fan van de Myler bitten.
Mijn paard loopt er prima op, dus dat heb ik er graag voor over.
Enne; goed de tweedehandjes in de gaten houden ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:52

Ik vind die prijzen ook belachelijk.

Ik heb wel kwalitatief goed spullen (geen pagony), maar die zijn niet zó duur.

Mijn hoofdstel bijv. 150 euro. Zadel 2000 euro. Singel, 60 euro. Enz enz. De normale prijsklassen zeg maar.

Tigra_

Wat ik vanmorgen tegenkwam waren oornetjes van 99 euro. Ik dacht echt zoiets koop je toch niet. Echt duur sommige dingen. Al zou ik heel veel geld hebben zou ik nog niet bereid zijn om aan bepaalde dingen zoveel uit te geven. Een cap van 1000 euro. Als je er 1 x goed meevalt is die net zo goed stuk als eentje van 100 euro.
Er zijn dingen waar ik graag meer voor betaal maar dan moet het ook echt voor mezelf of het paard een meerwaarde hebben. Dus een bepaald bit of iets wel maar aan zoiets onzinnigs als een oornetje of halster nee daar ga ik niet zoveel voor neertellen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 10-09-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep

Ik zou wel voor de duurdere spullen gaan, als het om nuttige dingen gaat. Een duur zadel dat op maat gemaakt is bv, paard heeft maar een rug (net zoals ik) en dat wil ik niet verpesten. Duur bit hoef ik niet, dan neem ik maar wat lessen meer om beter te leren rijden met mijn paard. Dure dekens hangt er vanaf wat het doel van het deken is. Beenbescherming bespaar ik ook niet op, aangezien lamicell de bloedvaten achter afklemd ed, daar sta ik niet voor te springen.

Irene2

ik koop duurder spul als het nodig is.
bijvoorbeeld een air jacket, omdat t voor m'n veiligheid is.
goed tuigage omdat t beter voor t paard is.

maar bijvoorbeeld dekjes van 60 euro en duurder vind ik belachelijk.
Als ik iets moois wil wat duurder is, probeer ik het tweedehands of via ebay te kopen. :)

edit: kan me er daarom ook gruwelijk aan irriteren dat sommige paarden een waardeloos zadel op hebben maar dat de ruiter een op maar gemaakt rij jasje aan heeft.
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 10-09-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:53

Zoiets zou ik echt niet kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:53

Overigens, zelf ben ik ook wel van de tweedehandsjes :j
Heb al 2 anky rijbroeken voor 20 euro van marktplaats, en die zijn echt zó fijn en niet kapot te krijgen :j
Ebay scheelt vaak ook een heel stuk, daar heb je bijvoorbeeld die myler bitten nieuw voor rond de 40 pond. Het is alleen wel even zoeken en geluk hebben :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:54

Voor een bit, singel of iets anders wat voor het paard heel veel verschil uit kan maken zou ik het doen :j

Paard heeft het al lastig genoeg dat hij een ruiter moet dragen en alles wat helpt in het makkelijker maken van deze last is wat mij betreft geld waard. Maar voor mijzelf zou ik het nooit uitgeven! Een cap van 1100€ is men gek geworden? Daar kan ik meer dan een jaar voor sporten!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:55

Leuk om te lezen, maar heb ooit 1 x een 'duur' zadel gekocht(1050,-) en heb er eigenlijk weinig plezier mee gehad, heb nu een zadel van 200 euro en wil niets liever meer en paardenbeest loopt er 10 x beter mee. Dat 'dure' zadel was door de zadelmaker aangepast op mijn paard..

Al met al vind ik dat dure dingen niet altijd goed zijn

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:56

Dat beweer ik ook niet? Ik weet niet of je post op mij gericht is? Maar als het dus helpt voor het paard vind ik het wel geld waard :)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:57

Selka schreef:
Dat beweer ik ook niet? Ik weet niet of je post op mij gericht is? Maar als het dus helpt voor het paard vind ik het wel geld waard :)

Haha, nee is op niemands post gericht, gewoon algemeen:)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:05

Paardensport is in de meeste delen van de wereld nou eenmaal een prestige hobby, voor mensen die gewend zijn een paar honderd euro voor een truitje uit te geven. Ik durft trouwens te wedden dat de KEP caps en de Samshield caps absoluut nooit door topruiters gedragen zouden worden als ze onder de €100 waren geweest.

Zolang er betaalbare alternatieven zijn kan ik me niet druk maken om t peper dure spul.. (al ben ik stiekem wel aan het sparen voor de OS Munchen)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:25

Echt alles word duurder voor de paarden het is ongelooflijk. Ik kocht vroeger Dekjes voor 30 euro die echt heel mooi waren. Als je nu een mooi dekje wil betaal je al 50 euro. De scapa Dekjes waren al duur, maar zelfs de Harry's horse zijn nu 50.

Op ICNN in drachten zie ik heel veel rijden met die dure cappen. Zelf vind ik dure tuigage, in ieder geval zadel wel juist. Een zadel van €1700 zit beter voor de ruiter en het paard dan bv een Wintec. Ik vind de JC (€900) ook erg fijn! En heb al eens een Kingsland wedstrijdjasje gekocht die koste €300 en nu €100. Hij was gewoon super super mooi! Maar echte uitschieters heb ik nooit. Vind ik niet nodig..

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:31

Tigra_ schreef:
Wat ik vanmorgen tegenkwam waren oornetjes van 99 euro. Ik dacht echt zoiets koop je toch niet. Echt duur sommige dingen. Al zou ik heel veel geld hebben zou ik nog niet bereid zijn om aan bepaalde dingen zoveel uit te geven. Een cap van 1000 euro. Als je er 1 x goed meevalt is die net zo goed stuk als eentje van 100 euro.
Er zijn dingen waar ik graag meer voor betaal maar dan moet het ook echt voor mezelf of het paard een meerwaarde hebben. Dus een bepaald bit of iets wel maar aan zoiets onzinnigs als een oornetje of halster nee daar ga ik niet zoveel voor neertellen.

die cap was zeker van goud :')

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:40

mijn kieffer hoofdstel heb ik ook dik over de 200€ betaald..
eerste dag had mijn fries het al naar de botten gekregen...

2 zadels, kieffer en stubben, dekjes vind ik niet belangrijk als ze maar goed liggen, idem voor cap.
Kledij is weer een andere zaak. Ik betaal liever iets meer en kwaliteit dan iedere 5 minuten in de zaak te staan om nieuwe dingen te moeten kopen...
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 10-09-13 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:42

Ik had laatst een dekje in mijn handen die ik wel leuk vond. Keek op het prijskaartje, en hij was serieus rond de €200. Heb hem maar gauw weer terug gelegd :=

Sommige prijzen vind ik echt erg hoog!