wintec wide of een gewone wintec voor fries?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

wintec wide of een gewone wintec voor fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 10:34

Hallo!

ik heb sinds kort een verzorg paard, maar het zadel wat daar op ligt, ligt niet lekker. ook voor mij zit het niet optimaal.

Nu zit ik te twijfelen tussen de wintec wide, of de gewone wintec. het paard heeft 2 jaar stil gestaan, en is een paar kilotjes te zwaar op het moment.

Hier onder een foto , niet heel duidelijk maar geeft toch een beeld (geen rijtechnisch comentaar aub. dit is de eerste keer dat ik er op zit)

Afbeelding

Maureen_M

Re: wintec wide of een gewone wintec voor fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:36

Dat kan bokt je niet vertellen :)

Zadelmaker bellen en langs laten komen. Die kan jou precies vertellen welk zadel het beste zal liggen op de fries!

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:38

precies, je moet dan toch echt de rug van paard laten opmeten, mijn haflinger had op het oog ook een bredere boom nodig dan waar die op gemeten is, dus als je geen kat in een zak wil kopen zal ik toch zadelmaker laten komen iedere fries is anders

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 10:41

dat snap ik, maar daar vroeg ik niet om. was al bang dat dat antwoord zou komen

de vraag is bedoelt aan mensen die ervaring hebben met wintec zadels en dan zowel de gewone als de wide variant. en welk model die mensen op hun eigen fries hebben liggen.

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:42

Ik gebruikte het zadel wat ik nu in mijn advetentie te koop heb, een dressuur

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 10:43

De gewone wintec gaat tot aan de witte boom en de wintec wide gaat vanaf daar verder. Het scheelt dan net 1 cm

Iedere fries verschilt, de ene zal de wide hebben en de andere niet. De vraag die jij stelt kan dus niet beantwoord worden door bokt

Daarom, haal er een zadelmaker bij. Consult kost gemiddeld 50 euro en dan weet je tenminste zeker dat het past

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 10:46

de zadel maker zal ook van toepassing komen! ik vraag nu echter om ervaring van andere mensen!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:58

Ik rij zelf met de wintec Isabell Werth, dressuur en heb een springzadel van Wintec. Op een Welsh Cob van 1.48 ligt het verder prima. Ik kan nog twee maten groter qua kopijzer. Een Wide heb ik dus echt niet nodig.
Niemamd in de buurt die een wintec heeft zodat je het eens uit kan proberen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:06

Op mijn arabo-friezen ligt een wintec isabell werth met boommaat 34. Ze hebben beide vrij brede schouders..