lange wachttijd zadelmakers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

lange wachttijd zadelmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:24

nou ben ik eens heel benieuwd hoe lang de bokkers moeten wachten voor de zadelmaker kan komen?

mijn eigen zadelmaker duurt het gemiddeld. een maand of 3.
nou heb ik een zadel wat echt zo beroerd ligt dat ik al 2 weken niet kon rijden en dat dus ook niet meer kan tot er eindelijk eens een zadelmaker tijd gaat hebben maar eer je al ergen terecht kan voor een afspraak ben je dus al ruim een week verder of wel langer eer je al iemand kan bereiken voor een afspraak.

ben nou heel benieuwd hoe lang het bij jullie dus duurt.

0000

Re: lange wachttijd zadelmakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:28

3 maanden is gewoon belachelijk natuurlijk. Ik heb meestal binnen een week, hooguit 2 wel een afspraak. Zou nog sneller kunnen als ik zelf meer kon schuiven in mijn planning. Dat vind ik een hele nette tijd, zadelmaker moet ook gewoon een planning kunnen maken. Aan de andere kant, ik ga ook niet wachten om het zadel te laten controleren tot het moment dat ik er niet meer mee kan rijden....Een zadel ligt niet van het ene op het andere moment zo beroerd doorgaans...

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:30

Heb ik nooit een probleem mee gehad, hij kwam altijd binnen 1 hooguit 2 weken
en als er wat aan het zadel moest gebeuren had ik hem met een dag of 4 weer terug.

Joyce03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:32

drie maanden is wel heel erg lang! Het ligt eraan hoe druk het is bij mijn zadelmaker en hoe flexibel ik ben maar vaak binnen 2 weken een afspraak soms nog eerder!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:45

ik ben mn paard op andere manier gaan trainen waardoor binnen 2 weken mn zadel zo slecht lag.
het heeft miss ook niet 100% goed gelegen toen ik het aanschafte (3 maanden geleden) omdat paard gewoon enorm scheef was.

pff wat kunnen jullie zadelmakers allemaal snel zeg. misschien toch nog maar eens telefoontje deraan wagen en anders maar eens stel andere gaan bellen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:48

Hm het ligt er bij mijne meestal net aan hoe druk het in die periode is,
maar meestal binnen 2 weken heb ik een afspraak
3 maanden vind ik wel heel lang zeg.. wat als je zadel nu echt niet meer geschikt is om te rijden bv, ben je verplicht 3 maanden te wachten omdat ze niet eerder kunnen. kun je 3 maanden niet rijden..damn zou gek worden:P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:50

ja ik kan nou dus niet rijden. waardoor het uiteindelijk geen nut heeft als hij over tijdje wel kan aangezien dan de bespiering weer anders is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:51

meestal binnen een paar dagen, een week is al erg lang.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:54

ikke20 schreef:
ja ik kan nou dus niet rijden. waardoor het uiteindelijk geen nut heeft als hij over tijdje wel kan aangezien dan de bespiering weer anders is.

jezou wel , heb ik gedaan toen ik n tijd niet heb kunnen rijden omdat ik aant sparen was voor n nieuw zadel , met dubbele lijnen kunnen longeren.
op deze manier kun je zijn spieren in feite gewoon blijven trainen alsof je erop zit.
Voor je paardje ook wel fijn om eens op die manier te trainen, zonder ruiter :)
wel knudde dat je nu dan niet kunt rijden

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:04

Ik ben ook veel met lange lijnen bezig, hiermee maak je de bespiering ook sterker. Bij mijn paard moeten juist de spieren bij de schoft meer omhoog komen, voordat er weer een zadel op kan. Als ik de zadelmaker bel, komt ze ook binnen een week.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:54

Als ik echt liever gisteren dan vandaag heb zeg maar, dan bel ik of ik zelf niet langs kan komen met het paard. Soms kan het zelfs dezelfde dag nog ergens tussendoor.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 15:08

erheen rijden is met dit paard even niet mogelijk.

heb nou zo kunnen regelen dat ik volgende week met alleen het zadel langs kan komen zodat hij het al wat kan aanpassen"(hij doet al jaren het zadel bij dit paard en heb van de week eerst foto's en filmpjes gestuurd hoe het zadel nou ligt)
en dan eind okt komt hij deze kant op dan heeft hij pas tijd. maar is al sneller dan de voorgaande keren.

longeren doen we zowieso en ook lekker naast de fiets mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:10

Wij konden laatst dezelfde dag nog terecht (of nou ja, terecht, hij komt langs op stal) en anders binnen een paar dagen. Ik vind 3 maanden echt te lang.