Ik heb al contact gehad met meerdere bedrijven die een zadelpasservice hebben, maar ik kom op 1 ding uit. Maatwerk v.a. 2000 euro.
Sorry maar dat vind ik echt teveel geld voor een zadel, te gek toch dat het zadel het dubbele kost dan de pony.
Zijn bouw: smal, kort, vrij rechte rug en de schoft is normaal/aan de hoge kant.
Heb via 2e hands sites ook al meerdere zadels in huis gehad om te passen, maar heb altijd hetzelfde probleem, de bars lopen te schuin, waardoor deze uitstaan, en dus niet volledig aansluiten. Zelf de smalste die ik vinden kan zijn nog te breed!
Zijn er hier mensen die ook een Barefoot westernzadel hebben die echt wedstrijden ermee rijden? (reining en trial)
En zoja, is dat goed te doen? En welk zadel heb je?
In het verleden altijd endurance gereden met een barefoot cheyenne ocean blue (2004/2005? tot 2007) heerlijk zadel.
Zie uit naar de reacties.
edit: voorbeeld probleem met westernzadel:

En het is van fluffy stuff in plaats van gewoon normaal leer. Ik vind het nou niet echt een westernzadel nee.
Ik verkoop die zadels niet om zoveel mogelijk mensen zo'n ding aan te smeren maar om blije klanten te krijgen (paard en mens) want dat houdt het leuk en de moeite van het gedoe waard