Hit Air Bodyprotectie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Hit Air Bodyprotectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 09:53

Aangezien ik geen recente topic kan vinden over de Hit Air en de bescherming die het biedt open ik een frisse :)

Ik ben van plan om mij een Hit Air aan te schaffen, nu ben ik iemand die niet over 1 nacht ijs gaat en hoor/lees graag ervaringen over deze bodyprotector van gebruikers zelf ipv het prachtig voorgekauwde verkooppraatje van de leverancier :D
De "gewone" protectors vind ik veel te dik om te dragen en al helemaal hartje zomer als de mussen zowat gebraden van het dak rollen. Hierdoor viel mijn keuze dan ook al snel op de Hit Air. Bestaan er überhaupt wel bodyprotectors die een stuk dunner zijn dan de geijkte waar je zowat bij elke ruitersportzaak over struikelt?

Heeft er toevallig iemand ook ervaring met het Hit Air protectorjasje? De vesten/"bodywarmers" zie ik regelmatig voorbijkomen op Google, de jasjes daarintegen een heel stuk minder

Zanshiro

Re: Hit Air Bodyprotectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:45

Ik heb enkel ervaring met de bodywarmer type van Hit Air. En ik ben er echt ontzettend tevreden over. Hij voelt op de kleerhanger zwaar aan, maar zodra je hem aan hebt ben je na een minuut al vergeten dat je hem draagt. Overal zitten handige zakjes in waar mobiel e.d. in kunnen. Voordeel van de bodywarmer model is dat je er met warm weer enkel een topje onder kunt en in de winter gewoon je jas eronder kunt.
Dus het gehele jaar kan je hem gebruiken.
In mijn profiel staat helemaal onderop wel wat rijfoto's met de protector.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:26

Dat is idd het voordeel van het vest. Bij de jas vind ik het weer een voordeel dat er in de schouders en op de elleboog ook bescherming zit. Dus ja...zeg't maar :)
Waar haalde jij de jouwe? Kwam de maat wat overéén? Heb je er al eens een val mee gehad?

By the way... Vind de beenbescherming (witte) die je paard draagt op de foto's wel een erg mooie vormgeving hebben!

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:50

Mijn persoonlijke mening is dat je in de zomer niet veel hebt aan een jas-model. Denk dat dat veel te warm is. Ik heb de mijne besteld via de site van Hit Air zelf. http://www.hit-air.info/
De maten staan erop uitgelegd. En klopte bij mij precies. Ik heb zelf maat 38 en hem een M (dacht ik zo uit mijn hoofd). Ik ben er nog niet mee gevallen.

Dank je! Krijg er heel vaal complimenten over. Ze zijn van Horze: http://www.horze.nl/Beenbeschermers%2C- ... pd.html#WH

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 12:04

Ik denk ook in de eerste instantie om voor het vest te gaan, het kan mss wel zo zijn dat ik tzt de jas voor de koudere maanden wil gaan gebruiken en ben daarom ook erg nieuwsgierig naar de ervaringen van deze. Vraag me af, of het vest na een val langzaam zelf leegloopt of als ik mezelf als een vlo plat moet drukken tegen de muur om de lucht eruit te krijgen :)) :)) :))

Thnx Voor de link!...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 12:53

Weinig verdere ervaringen merk ik :-)

Ik heb inmiddels hier en daar een licht opgestoken het wordt de Hit Air of de Airoweare Outlyne. Nu is het een kwestie welke mij het meeste voordeel geeft, en dan bedoel ik niet alleen in prijs.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:30

Jammer dat er verder niet veel gereageerd is. Toch weet ik dat er meer op bokt over gesproken is.