Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Eileen_ schreef:Nee hoor kan geen kwaad. Ik ken genoeg paarden die altijd zonder pees-/ kogelbeschermers rijden (ik ook), die toch nog heel lang door kunnen rijden.
Ik zou sowieso niet altijd met peesbeschermers rijden, omdat de pezen onnodig warm kunnen worden, wat blessures tot gevolg kan hebben. Als het niet nodig is, zal ik alleen met kogelbeschermers rijden (als het echt nodig is dan) en ook niet eens altijd. Met springen, crossen, losgooien enz kan je ze natuurlijk wel altijd aan doen.
Ik heb iig geleerd dat t beter is om zonder peesbeschermers te rijden, tenzij t echt nodig is (als t paard bijv écht strijkt/ aantikt)
En idd, in de proef zelf mogen er geeneens beschermers om met de dressuur..
suuzepuus schreef:Tot een jaar of 10 geleden reed bijna niemand met beschermers. het is nogal een mode artikel. erg jammer vind ik

.
. 
Masi1 schreef:Ik rijd ook met strijklappen (hele simpele, elastieke band met alleen bescherming aan de binnenkant) dit puur en alleen omdat hij behoorlijk tikt/strijkt. We zijn met zijn balans bezig en hij tikt/strijkt echt zijn linker kogel open. Doe ik er niets om blijft hij dit iedere keer ophalen met als gevolg dat de wond steeds groter wordt.
Op het moment dat de balans terug is, dan gaan ze ook gelijk af. Nu kan het even niet anders.
ulyse schreef:Masi1 schreef:Ik rijd ook met strijklappen (hele simpele, elastieke band met alleen bescherming aan de binnenkant) dit puur en alleen omdat hij behoorlijk tikt/strijkt. We zijn met zijn balans bezig en hij tikt/strijkt echt zijn linker kogel open. Doe ik er niets om blijft hij dit iedere keer ophalen met als gevolg dat de wond steeds groter wordt.
Op het moment dat de balans terug is, dan gaan ze ook gelijk af. Nu kan het even niet anders.
De smid moet dit op kunnen lossen.
Masi1 schreef:Ik rijd ook met strijklappen (hele simpele, elastieke band met alleen bescherming aan de binnenkant) dit puur en alleen omdat hij behoorlijk tikt/strijkt. We zijn met zijn balans bezig en hij tikt/strijkt echt zijn linker kogel open. Doe ik er niets om blijft hij dit iedere keer ophalen met als gevolg dat de wond steeds groter wordt.
ulyse schreef:Masi1 schreef:Ik rijd ook met strijklappen (hele simpele, elastieke band met alleen bescherming aan de binnenkant) dit puur en alleen omdat hij behoorlijk tikt/strijkt. We zijn met zijn balans bezig en hij tikt/strijkt echt zijn linker kogel open. Doe ik er niets om blijft hij dit iedere keer ophalen met als gevolg dat de wond steeds groter wordt.
De smid moet dit op kunnen lossen.