barefoot cheyenne, drukplekken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

barefoot cheyenne, drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 17:34

ik ben sinds kort overgestapt op boomloos. een barefoot cheyenne (zonder vps).
de pommel past en heeft ook ruggengraatvrijheid.

na het rijden zag ik, dat mijn paardje een drukplek had , álleen aan de linkerkant van zijn rug, bij de achterkant van het zadel..

mijn vraag:

- komt dat doordat ik zelf misschien scheef gezeten heb? :+
- heeft mijn paardje een scheve rug?
- of is het zadel zelf scheef?
- heeft het te maken met het pad/ zo ja, hoe los ik dat op? (ligt een barefoot pad onder met vulling en schapenvacht)

graag jullie meningen.

alvast bedankt! :D

Angela

Re: barefoot cheyenne, drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:42

Het kan goed aan je eigen rijden liggen. Als je steeds linksachter neer komt met je zitbeen, dan kan het zijn dat je paard daar gevoelig op reageert. Of dit komt doordat je zelf scheef aan het rijden bent, of dat je paard jou er scheef op zet, dan moet je instructie beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:45

Ik zou sowieso even kijken naar welke inlages in je pad zitten. Onder een zadel zonder VPS heb je wat stevigere inlages nodig (bijvoorbeeld heavy duty inlages) dan onder een zadel met VPS.

Omdat het aan één kant is en aan de achterkant van het zadel denk ik inderdaad dat jij wat scheef zit (kom je misschien wat op de cantle terecht?) en/of dat je paardje wat scheef is.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 18:53

ik heb inderdaad heavy duty inlages... hmmm ja dan zou je dat inderdaad wel zeggen.. ja misschien ben ik het wel geweest.. (ik hoop het want anders zou het betekenen dat mijn paard een verdikking daar heeft..) hmm zou het ook kunnen doordat mijn beugelriemen misschien ongelijk zaten?