Graag zou ik jullie mening en/of ervaring willen horen mbt hulpteugel bij het rijden.
Zelf ben ik er geen voorstander van, mits het niet anders kan ( en de ervaring er is) dan enkel eens in nood.
Nu heb ik momenteel een verzorgster al op leeftijd, en rijd gewoon wat rond.
Toch wil ze mijn merrie graag nagefelijk krijgen, en ja dat lukt ook aardig maar haar uithoudings vermogen is nog niet zo dat ze het lang volhoud. en alles bij elkaar op houding letten paard nagefelijk krijgen is toch wel een klus voor haar.
Nu vind ik het zelf belangrijker dat ze eerst aan haar zit gaat werken, want mijn merrie kan wel lopen !
Nu roepen ze op stal snel, hang er een slof aan. Maar geen tot weinig ervaring is voor mij een slof not done
Wat ik vandaag heb geprobeerd is haar te laten proberen met elastiek, ik vindt dit vriendelijker voor beiden paard kan zich nog gewoon eruit drukken zit niet "vast gebonden" en ik kan het elastiek op de houding zetten zoals ze hoort te lopen, en zo kan ruiter het wat meer aanvoelen zonder dat ze van voor steeds loopt te prutsen met een los vast teugeltje.
Of hebben jullie een anderen tip wat eventueel een optie zou kunnen zijn, ik vind elastiek in dit geval beste optie maar hoor graag anderen meningen, ookal zijn jullie het er niet mee eens. ROEP MAAR !! sta overal voor open
Let wel: Mijn merrie is geen makkelijke merrie en loopt niet vanzelf in de houding dus voor onervaren ruiter is dit niet gemakelijk.
Maar wil het haar alleen iets makelijker maken zodat ze niet met alles tegelijk bezig is en mijn merrie toch haar spieren gebruikt.
Ja, het paard loopt "aan de teugel" maar je wilt niet weten hoe.