Probleem met bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rani_C0indy

Probleem met bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:20

Hey , ik heb een probleem ! Mijn paardje krijgt nogal snel scheurtjes in zijn mondhoeken en dat is heel vervelend . Ik moet altijd wachten tot het genezen is om weer te rijden . Het ligt niet aan een te sterke hand , want met lange teugel heeft ze dit ook en bij vriendinnen ook. Ik heb nu een dubbelgebroken happymouth en ze reageert er wel heel goed op ! Welk bit raden jullie aan tegen die scheurtjes?
ik dacht aan een van deze twee
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... trens.html

nog tips om het tegen te gaan? vind het zelf heel erg lastig ! want wil ook niet dat ze pijn heeft ! Alvast bedankt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Probleem met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:33

Een vriendin van mij is vanwege kapotte mondhoeken overgestapt naar een bit met andere bitringen, bitringen die zo veel mogelijk 'vast' zitten aan het mondstuk, omdat bij haar paard steeds de mondhoeken klem zaten tussen de bitringen en kapot gingen.

Van zo'n type
http://www.sport-informatie.nl/paarden/ ... Bit_21.jpg
naar zo'n type
http://www.waldhausen.com/media/catalog ... 5184_0.jpg

(ik heb met de foto's dus niet gekeken naar het mondstuk, maar naar de manier waarop het mondstuk aan de ringen vast zit, snap je de insteek?)

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:35

Telpeva schreef:
Een vriendin van mij is vanwege kapotte mondhoeken overgestapt naar een bit met andere bitringen, bitringen die zo veel mogelijk 'vast' zitten aan het mondstuk, omdat bij haar paard steeds de mondhoeken klem zaten tussen de bitringen en kapot gingen.

Van zo'n type
http://www.sport-informatie.nl/paarden/ ... Bit_21.jpg
naar zo'n type
http://www.waldhausen.com/media/catalog ... 5184_0.jpg

(ik heb met de foto's dus niet gekeken naar het mondstuk, maar naar de manier waarop het mondstuk aan de ringen vast zit, snap je de insteek?)

Ja ik snap het ! Is dat nu beter dan of niet?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:35

Heb een paard gereden die dat ook had bij hem vette we elke dag de mondhoeken in. werkte prima bij hem

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:39

Die van mij heeft het gehad vanwege type metaal, identiek bit ander metaal geen enkel probleem.

(kon ik gelukkig van iemand lenen, heeft even geduurd voordat ik dat had uitgevogeld.
En elke keer met kapotte mondhoekjes weer paar weken stil staan, want moet echt goed genezen zijn,
ben tussen door met hack gaan rijden, want wou uiteindelijk wel door blijven rijden na de zoveelste keer.
Maar vond het zielig om met wondjes bit in te hangen.)

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:45

ryukapple schreef:
Heb een paard gereden die dat ook had bij hem vette we elke dag de mondhoeken in. werkte prima bij hem

Ja doe ik ook maar het ligt denk zoals hierboven gezegt word omdat er vel tussen zit

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:46

Sjolvir schreef:
Die van mij heeft het gehad vanwege type metaal, identiek bit ander metaal geen enkel probleem.

(kon ik gelukkig van iemand lenen, heeft even geduurd voordat ik dat had uitgevogeld.
En elke keer met kapotte mondhoekjes weer paar weken stil staan, want moet echt goed genezen zijn,
ben tussen door met hack gaan rijden, want wou uiteindelijk wel door blijven rijden na de zoveelste keer.
Maar vond het zielig om met wondjes bit in te hangen.)

Mijne had het met een dubbelgebroken gewoon bit ook niet , maar daar liep ze niet super op . Zou ik dan voor die met golden wings gaan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:48

Geen idee, ik rijdt nog steeds met dubbelgebroken ringentrens, alleen dan nu van ander materiaal.
(aurigan geloof ik, maar weet het niet zeker)

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 16:49

Sjolvir schreef:
Geen idee, ik rijdt nog steeds met dubbelgebroken ringentrens, alleen dan nu van ander materiaal.
(aurigan geloof ik, maar weet het niet zeker)

Denk dat haar vel steeds tussen de ringen zit , jammer dat ik er niet zo een kan uittesten ! Altijd toch veel geld zo een bit...

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:51

Rani_C0indy schreef:
Hey , ik heb een probleem ! Mijn paardje krijgt nogal snel scheurtjes in zijn mondhoeken en dat is heel vervelend . Ik moet altijd wachten tot het genezen is om weer te rijden . Het ligt niet aan een te sterke hand , want met lange teugel heeft ze dit ook en bij vriendinnen ook. Ik heb nu een dubbelgebroken happymouth en ze reageert er wel heel goed op ! Welk bit raden jullie aan tegen die scheurtjes?

nog tips om het tegen te gaan? vind het zelf heel erg lastig ! want wil ook niet dat ze pijn heeft ! Alvast bedankt!

Ik zou iig geval geen rubberen of happymouth bit gebruiken omdat dat erg kan gaan schuren, bitringen kunnen trouwens ook heel erg gaan schuren.
Kan je niet bitloos gaan rijden?

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 17:00

donna123 schreef:
Rani_C0indy schreef:

Ik zou iig geval geen rubberen of happymouth bit gebruiken omdat dat erg kan gaan schuren, bitringen kunnen trouwens ook heel erg gaan schuren.
Kan je niet bitloos gaan rijden?

Deze twee zijn geen happy mouth of rubber , denk dat die met wings het beste is ! En we doen dat soms wel , maar op wedstrijd mogen we dat niet , en met het springen ( vrij hoog) is ze heel sterk dus ga dat niet doen dan :)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:09

Citaat:
Deze twee zijn geen happy mouth of rubber , denk dat die met wings het beste is ! En we doen dat soms wel , maar op wedstrijd mogen we dat niet , en met het springen ( vrij hoog) is ze heel sterk dus ga dat niet doen dan :)

Ik begrijp dat die 2 geen happymouth bitten zijn :') , maar je rijdt daar nu wel mee en daar zou ik mee stoppen.

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 17:10

donna123 schreef:
Citaat:

Ik begrijp dat die 2 geen happymouth bitten zijn :') , maar je rijdt daar nu wel mee en daar zou ik mee stoppen.

Ja dat was ik al van plan omdat ze er toch wondjes van krijgt haha dacht wel dat je het wist hoor ! :) maar zou je er een van deze 2 aanraden?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:12

Citaat:
Ja dat was ik al van plan omdat ze er toch wondjes van krijgt haha dacht wel dat je het wist hoor ! :) maar zou je er een van deze 2 aanraden

Ik zou eigenlijk geen van beiden doen, maar als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik voor de wings gaan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:16

Gebruik je een watertrens of bustrens? Warertrens heeft losse ringen waar dus de mondhoekjes tussen kunnen komen. Bustrens zit vast en daar kan niks tussen knellen

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 17:18

karev schreef:
Gebruik je een watertrens of bustrens? Warertrens heeft losse ringen waar dus de mondhoekjes tussen kunnen komen. Bustrens zit vast en daar kan niks tussen knellen

Ik gebruik watertrens , dermee dat het er waarschijnlijk tussen komt ! Jammer dat ik er geen kan testen ! Maar weet niet welke ik dan moet pakken..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:49

Een bustrens. Het verschil zit alleen in de ringen niet in het middelste wat in de mond ligt

Rani_C0indy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 17:52

karev schreef:
Een bustrens. Het verschil zit alleen in de ringen niet in het middelste wat in de mond ligt

oke bedankt !

MNHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:26

Misschien is bitloos een idee

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:27

bitloos :) ?