Bit voor en na rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Bit voor en na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 11:27

Mijn paard kauwt altijd al op het bit en het heeft mij altijd al geïrriteerd. :+

Ik ben begonnen met een dubbelgebroken bustrens en daarop kauwde ze vanaf het moment dat ik het bit in deed totdat ik erop stapte. Met het rijden viel het mee. Direct als ik afstapte begon ze weer.
Toen ben ik met een enkelgebroken watertrens gaan rijden. Het kauwen stopte een weekje en toen begon ze weer. Ook onder het rijden. Dit bit piepte en ik werd er knettergek van, dus we zijn weer terug naar het bustrens gegaan.

Ze gaat regelmatig naar de tandarts en die zij ook dat het leek alsof ze op iets hards had gebeten. Tja, het bit dus. Voor de rest waren de tanden goed.

Onder het rijden kauwt ze niet zoveel. Dit deed ze in het begin wel. Maar voor en na het rijden kauwt ze op het bit alsof het een wortel is die doormidden moet. Ik ben nu aan het kijken naar een ander bitje, omdat het niet goed is voor haar gebit om zo hard te kauwen. Iemand tips?

jadeken

Re: Bit voor en na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 12:07

Een rubber watertrensje ?
Heb er geen ervaringen mee hoor

Maxilya2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:35

Miksschien is bitloos rijden iets voor jullie?

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:38

Ik weet niet hoe dik je bit nu is, maar misschien dat een dunnere het kauwen verminderd

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 15:22

@Jadeken
Rubber bijt ze in één keer door, denk ik ;)

@Maxilya2010
Nee, dat is geen optie. We rijden wedstrijden.

@Melisding
Beide bitten zijn even dik, gewoon standaard. Misschien idd eens een dunner bitje van iemand proberen te lenen.

Nu heb ik de combinaties dubbelgebroken bustrens en enkelgebroken watertrens, wat verschillen die van een enkelgebroken bustrens en een dubbelgebroken watertrens?