Ledervet van de action ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Knhschick

Ledervet van de action ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 13:58

Heey ,
Ik hoorde van een vriendin dat ledervet van de action hetzelfde is als gewoon die van de ruitershop? Is dit waar ? Ik wil niet dat me zadel verknalt word..
Alvast bedankt.. }:D

KimD

Re: Ledervet van de action ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:00

Ik doe het er niet op, ik vind het erg vettig. Het wrijft er niet mooi in en doet imo ook niet zijn werk.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:02

Ik zou toch investeren in wat duurder vet. Ledervet is heel erg belangrijk, met het verkeerde spul kan je hele zadel naar de maan.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:03

Ik heb de schoenpoets van de action op onze honden hun halsband gedaan, echt een ramp! Het geeft af & droogt niet mooi op, hondenhalsbanden kan je vervangen, maar een zadel :n Zou het iniedergeval niet proberen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:04

Ledervet van action tja zou er zelf het risico bij mijn zadel niet nemen maar de lederdoekjes zijn wel prima van daar om een vies leren hoofdstel terug netjes te maken bijvoorbeeld (zelf gedaan bij een vies hoofdstel) :). Daarna moet je wel eens met voedend spul er over maar voor eens snel nog netjes te maken voor foto's of wedstrijd zijn die prima...

Knhschick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 14:08

Oke bedankt ik denk dat ik dan toch maar naar de ruitershop ga :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:12

Gebruik gewoon zadelzeep om je leerspullen schoon te maken en dan een goed product gebruiken, lederbalsem van Rapide. Doe je heel lang mee en niet vergeten, je singelstoten en beugelriemen alleen met zadelzeep, tip van onze zadelmaker.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:12

NEE, niet doen ik deed het een tijd op mn laarzen omdat het mooi begon te glimmen (dom) het droogte mn laarzen heel erg uit en begon te scheuren nu heb ik normaal leder vet en de conditie van mn laarzen is al weer een stuk verbeterd, het gaf ook erg veel af...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:18

Ik gebruik het veel voor mijn kisten. Hoewel je meerdere soorten hebt. Het grote flesje met spons vind ik erg fijn, maar daar gaat het sponsje vrij makkelijk van stuk. Het kleine flesje met spons smeert op zich lekker, maar gebruik ik nog niet lang genoeg om echt een mening over te hebben, de spons in doos is echt een glansmiddel, maar die spons heb ik nu zich voor een deel voor laten zuigen met rapide lederdressing, ideaal.

Voor de rest gebruik ik rapide ledervet af en toe, maar dan moeten de kisten eerst helemaal schoon en veters eruit, maar dat verzorgt het beste. Echter, voor dagelijks onderhoud zijn de spullen van de action in mijn ogen prima. Het vervangt echter niet de kwartaal-poetsbeurt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:36

laetitia98 schreef:
NEE, niet doen ik deed het een tijd op mn laarzen omdat het mooi begon te glimmen (dom) het droogte mn laarzen heel erg uit en begon te scheuren nu heb ik normaal leder vet en de conditie van mn laarzen is al weer een stuk verbeterd, het gaf ook erg veel af...

Laarzen gewoon met zwarte schoenpoets doen en dan uitpoetsen met een panty om een zachte borstel heen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:19

ik zou het er ook vooral niet op gokken. (als is natuurlijk je moeder laten poetsen de beste optie):P

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:27

Sastaic schreef:
ik zou het er ook vooral niet op gokken. (als is natuurlijk je moeder laten poetsen de beste optie):P

want dan krijg je nieuwe :D