Binnekort ga ik eindelijk mijn langverwachte pennydroom waarmaken! En waar kom ik mee thuis? Een onbeleerde 5 jarige Haf

Nu komt hij te staan op een stalling waar ze hem (samen met mij) zadelmak zullen maken en inrijden. Ik heb nog een hoofdstel liggen(maat full, maar ik denk dat het met wat gaatjes erbij prima past), maar hier zit geen bitje bij.
Nu vroeg ik mij sowieso af wat voor bitje ik erin kan hangen..
Sowieso wil ik een dikker bitje, omdat ik die dunne te scherp vind voor en jong paard, maar ik twijfelde of ik dan een appelbitje zou nemen of niet, van de ene kant lijkt het me niet nodig, maar is het misschien niet aangenamer?
Zelf zat ik te denken aan een dubbelgebroken bustrens, met of zonder appel gedeelte dan.
Maat moet ik even passen met diverse bitjes van op stal.
En ik heb al eens rondgekeken voor een deken, wil 'm nog niet laten scheren, maar wel de wintervacht al beginnen tegen te houden. Heb een onwijs leuke deken gevonden, maar deze is 400grams. Ik ben bang dat die te warm gaat worden, ze staan namelijk in de winter de hele dag in de stal, tenzij je zelf zorgt dat ze buiten komen. Maar 400grams lijkt me een beetje overdreven voor een Haflinger, of niet?
Dit is dan gewoon een staldeken. Als hij naar buiten gaat gooi ik er een 0grams regendeken overheen.