Prestige trekker zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Prestige trekker zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 21:02

Ik heb kennis gemaakt met een prestige trekker zadel tijdens een wandeltocht in de Ardennen:
http://www.prestigeitaly.com/scheda.asp?menu=leisure&IDproduct=38&LAN=ENG
De eigenaar zei dat het zadel bijna op alle paarden past (hij had het toch op meerdere paarden gebruikt en de paarden die met dit zadel liepen hadden geen drukplekken, al de andere wel, die liepen met wintec).
Klopt dit? Hoe lang zijn de panelen aub?
Leek me een ideaal zadel om paktassen aan te hangen (moderne versie van het militaire zadel)
Is voor een niet al te breed Andalusiermerrie'tje.
Is er soms iemand in West- of Oostvlaanderen die zo'n zadel heeft dat ik eens zou mogen passen op haar?
Las dat er 1 standaardmaat was en weet niet of ik 't zou riskeren om een tweedehandse van internet te kopen, nieuw kan ik zo wie zo niet betalen.
http://www.mijnalbum.be/Album=78ON34RP%5B/url%5D

pillow

Re: Prestige trekker zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:19

Ik dacht echt dat het over een trekker (tractor zou gaan ) Er staat trouwens treker

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 21:56

Waar staat 'treker'?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:02

Kan je alvast uit de droom helpen dat hij op elk paard past ;-( Op die van mij niet

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:03

Wij hebben er eentje. (@ TS: Er staan ergens foto's van dat zadel op mijn fb terwijl het op mijn QH/Anglo-Arab merrie ligt.)
Mijn paard is ook niet zo groot en breed. En het past haar inderdaad wel.
En op mijn zusje haar ruin past het ook wel redelijk. En die is wel breed.

Maar ik ben zelf niet zo gek op dat zadel. Niet bepaald close contact :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:07

Ik ben niet echt overtuigt van de kwaliteit in combinatie met de prijs.
Het is moeilijk om echt goed passend te krijgen en je zit ontzettend hoog boven je paard.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 22:08

Thx voor de antwoorden!
Zal het zadel eerst dus eens grondig moeten testen...zowel voor ruiter als paard.
Zijn er soms tips voor een merk dat het overwegen waard is voor deze merrie, waar je ook bepakking kunt meenemen?
(die man had zelfs een rekje achteraan z'n Prestige zadel zodat de tassen de ruggegraad niet raken, vond ik wel handig)
Zou zo'n 1000 euro willen uitgeven, tweedehands
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 28-08-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:12

een sommer misschien?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:12

Sommer heeft een mooi kort en breed trekker zadel dat dicht aan het paard ligt en goed aan te passen is.

Edit: iemand was me voor :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 22:15

Ik zat inderdaad al naar de sommer spirit te kijgen, maar ik zag dat ze tweedehands niet voor 1000 euro te koop waren.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-sommer-spirit/k0#128011299
Ze blijven erg duur helaas, want dat zou écht een ideaal zadel zijn voor ons. Ik heb nu enkel het geld ter beschikking van een zadel dat ik verkoop, kan helaas niet meer uitgeven dan 1000 euro wegens aankoop andere auto.
Zag nog een sommer ranger staan op kleinanzeigen van ebay, maar zonder te passen is het link om zomaar te kopen...
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/sommer-wanderreitsattel-ranger-%28luxusversion-des-evolution-%29/138380601-139-1198?ref=search

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 00:50

Zou een Bob Marshall Deluxe endurance in aanmerking kunnen komen om trektochten te maken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 01:21

Bob marshall is boomloos en daar zou ik geen lange ritten met bepakking op willen rijden.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:36

Ligt een beetje hoe groot en zwaar de ruiter is. Maar een boomzadel die goed past heeft altijd de voorkeur in mijn ogen. Het type zadel is ook niet van groot belang eerder dat het jou en je paard goed past en ook na lange ritten nergens drukt. Vervolgens goed over nadenken waar ringen bevestigen en zorgen dat de bepakking niet direkt op het paard rust. Laatst iemand wiens bananentasje met thermoskan ervoor gezorgd heeft dat ze weer huiswaarts kon keren

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 09:44

62-64 kg weeg ik. Moet nog een jaar oefenen, misschien kan ik hem daarvoor kopen en daarna een boomzadel kopen als ik effectief ga trekken.
Binnenkort komt er een iets bredere versie uit van deze zadels, misschien is dat wel iets voor m'n smalle PRE:
http://www.setzisaddles.com/store/
Van zodra die af is, sturen ze hem op om te testen. Staan leuke modelletjes tussen en nog betaalbaar als je er meerdere nodig hebt...