1 of 2 regendekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

1 of 2 regendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 09:51

Hallo,

Ik ben op dit moment regendekens aan het bekijken op de bokt markt en mp.
Het gaat om een paard van 20 jaar met artrose.

In de herfst gebeurd het vaak dat de regendeken zeik nat is geregend als je paard hele dagen buiten staat en savonds op stal gezet wordt.
Is het dan handig/slim om bv 2x 0 grams regendekens te hebben?

Zodat je de natte deken kan uithangen en voor de avond en nacht een droge deken om doet en dat je paard hiermee weer naar buiten gaat de volgende dag?

Ik wil ook een onderdeken kopen dan deze er weer onder als het nog wat kouder wordt.
Pas via de bokt markt al een winterdeken gekocht. Daar heb ik er dan wel 1 van.

Groetjes

LLisa

Re: 1 of 2 regendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:58

Dat kun je doen ja, is altijd handig als je daar het geld voor hebt!

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:02

Ik zorg ook altijd dat ik een 'reservedeken' heb van alles. Stel dat er wat aan is kan je direct wisselen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:10

Ja, ik heb ook van alles bijna 1 in reserve, omdat mijn merrie nog wel lekker in plassen wil gaan rollen.
Echter als je deken nat is geregend, maar van binnen gewoon droog is, droogt hij toch het snelst OP je paard hoor, echt waar!! Heb vaak genoeg gehad dat juist als je hem over een lijntje hangt, het vocht IN de deken gaat trekken ;( en dan is hij de volgende morgen echt niet droog.
Dus gewoon even goed onder de deken voelen, paard droog? Natte deken lekker oplaten :)
Succes ermee!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:10

ik gebruik elke winter dekens oplopend in dikte heb ook reserve dekens. maar in princpe bij goed passende dekens mag het niet inregenen. is het paard echt zeik nat onder de deken (bijvb deken is kapot gegaan door 1 of andere reden krijgt hij droge op.) voor de rest laat ik altijd de natte deken op. mij is vroeger eens verteld dat zowel paard als deken dan sneller droog zijn. wel zorg ik dat hij niet op de toch staat. en doordat ik super passende deken had voor nort liep het nooit langs zijn hals de deken in.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:12

Als je het geld hebt, koop een hele goede regendeken (Bucas, Rambo), die worden eigenlijk nooit nat ook niet als het de hele dag flink heeft geregend. Moet de deken wel goed passen. En inderdaad als de deken aan de buitenkant nat is, is niet erg, die droogt wel op. Als hij aan de binnenkant maar droog blijft.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:14

Ik heb 4 regendekens. Zeiknatte dekens drogen niet in 1 dag. Ik ben geen voorstander van natte dekens om te laten, ze drogen idd sneller door de warmte van het paard, maar daardoor wordt er warmte aan het paard onttrokken. ikzelf vind het ook vreselijk koud en vervelend om een natte jas aan te hebben, ondanks dat de jas droog aan de binnenkant is....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:48

Ik heb zelf ook meerdere regendekens, en die ik heb spuit ik ook door het seizoen heen regelmatig extra waterdicht. Dan kunnen ze net wat meer hebben. Een deken die doorlekt was ik eerst, laat ik drogen en behandel ik met een "waterdichtsopje" voor tenten. Dan zijn we weer goed. Maar een reserve heb ik altijd, want een paard met een natte deken laten staan vind ik niks.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:46

Mijn Bucas dekens worden van binnen echt niet nat, alleen voor zover ik weet zijn alle betere Bucas dekens licht gevoerd.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:48

2e wat goedkopere simpele deken erbij die hij kan dragen als je de andere weer is moet wassen.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:51

Ik vind het zelf altijd wel fijn als ik een reserve deken heb.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:21

ik vind het zelf wel prettig om iets reserve te hebben, bij veel en harde regen worden ze toch vaak op de schouders wel wat nat en natte dekens zijn vaak van die zware kledders, ook al is de binnenkant droog...

en inderdaad, als ze een keer in die diepe plas gaan liggen of ze trekken de deken stuk is een reserve wel heel handig! :j

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:23

Ik heb een Amigo regendeken en heb nergens last van. Deze houd de regen perfect tegen en moet zeggen dat ik deze dekens nog niet een heel erg duur vind.