vliegendeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 19:33

Beetje laat nu aangezien t seizoen weer een beetje over is met de vervelende beestjes :+ maar hoe doen jullie dat is de zomer? Al die vervelende beestjes pesten mijn paard zo dat ie zich niet meer kan concentreren op het rijden. Ik zat eraan te denken om een vliegendeken te kopen met een zadeluitsparing voor de buitenritten, zodat het grootste deel van zijn lichaam is afgeschermd tegen die beestjes. Wat denken jullie? Doen of niet? Kan hij dan nog gemakkelijk lopen, zit de deken hem dan niet in de weg onder het rijden?
Benieuwd naar jullie ervaringen! :)

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:50

Ik heb mijn vliegendeken nu als niet meer in gebruik er zit nu bijna niets meer bij ons in de bossen.
Een goede dazenspray is nu voldoende om die plaaggeesten weg te houden.
Het is maar 3 of 4 weken per jaar dat het hier echt erg is met de dazen en dan gebruik ik hem

Ik heb er een met een compleet masker en zadel uitsparing het is net een ridderpaard hihi
vind hem wel fijn vooral als ik een langere rit ga maken (en ook veel stap dan) en ik heb niet de indruk dat ze er last van heeft
Onder op de buik gebruik ik dan wel dazenspray omdat ze anders trapperig word.

boedjang

Re: vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:59

ik rij inderdaad ook gewoon met vliegendeken op, ze kan gewoon haar gang prima gaan en zit haar niet in de weg en die stomme dazen kunnen lekker niks beginnen.

LLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:59

Ik rij niet met vliegendeken maar in het land staat ze er wel mee, kan prima lopen, bewegen en gek doen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:02

ik rij altijd buiten met een gewoon vliegendeken deze doe ik dan tussen mijn zadel en dekje zo is de onderkant van mijn paard zijn buit ook beschermd

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:57

Ik rijd nooit met een vliegendeken. Mijn paard is al niet zo'n fan van zijn vliegendeken op de wei en in de stal maar dus doe het hem met rijden maar niet aan..
Ik spuit hem gewoon goed in met vliegenspray en ga tijdens het rijden (zeker als hij bezweet is) niet teveel stilstaan. Als je gewoon blijft rijden valt het vaak heel erg mee.

Daarnaast stap ik niet te lang onder de man uit, maar zet hem even los in de bak (wel zorgen dat hij wat blijft lopen). Dan rolt hij vaak en doordat hij nog bezweet is blijft het zand goed aan hem plakken. Dat geeft weer een beschermlaagje voor de dazen!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:12

Ik rij sinds kort ook met een vliegenuitrijdeken bevalt erg goed en ze kan alle gangen en rare sprongen nog prima maken :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:15

Ik rijd op mijn verzorgpaard als het erg warm is ook met vliegendeken met zadeluitsparing. Als het echter zo warm is, is dat nog niet genoeg tegen de vliegen, zelfs niet als ik ook nog vliegenspray op haar niet bedekte benen en hals spuit. Echt heel intensief rijden lukt mij op zulke momenten dan ook niet omdat ik haar aandacht niet van de vliegen af kan houden, maar het scheelt toch wel een hoop. Zonder vliegendeken is het helemaal niet te doen (zitten vlakbij de bossen aan het water)