Ik wil graag een nieuw zadel. Ik heb nu een vzh/springzadel (weet niet precies welke van de 2, heb hem gekregen bij mijn vorige pony), maar dat is al een oud zadel en heeft ook een heel hard zitvlak. Vooral met dressuur zit hij echt niet lekker, springen kan er mee door maar is ook niet echt comfortabel. Ik twijfel nu of ik een veelzijdigheidszadel neem waar ik ook gewoon mee ga springen, of een dressuurzadel en dan mijn huidige aanhouden voor het springen. Ik spring best fanatiek (sowieso wel boven de meter), dressuur niet heel fanatiek en zal ook nooit verder dan B gaan op wedstrijd denk ik, hou niet zo van dressuurwedstrijden maar ga thuis natuurlijk wel verder met dressuur.
Ik vind een VHZ fijn, zelf heb ik er 1 richting de dressuur maar ben er netjes Z springen mee geweest bij de pony's Ik heb geen zin om te haasten om het zadel te verwisselen op wedstrijden als toevallig je proefje en parcourtje snel achter elkaar vallen. Teveel gestress voor mij en voor mn paard..
Ik geloof dat een dressuur- en springzadel heel fijn zouden zijn maar ik vind het verreweg van praktisch (:
_Nero
Geplaatst: 27-08-13 17:31
Ik zou dan toch voor een goed vzh zadel gaan, als je zelf al zegt dat het zadel oud is en niet lekker zit.. Vraag ik me ook af hoe het zadel op het paard ligt.
Met een vzh zadel kan je prima springen en dressuur rijden!
Als ik jou was zou ik een zadelmaker laten komen. Belangrijkste is toch dat het zadel fijn ligt op je paard, en zo kun je verschillende zadels proberen. Qua doelen van jou zou een veelzijdigheidszadel het beste passen, en er zijn zeker ook hele fijne vzh zadels waar ook gewoon goed mee te dressuren valt (vind ik)